Paardvriendelijke doch serieuze instructie gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Paardvriendelijke doch serieuze instructie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 18:29

Ik vroeg me af of jullie ook iemand weten die les geeft op een manier wat een beetje een middenweg is tussen klassiek dressuur en parelli/freestyle/etc.

Ik zit een beetje vast op dat punt momenteel, want bij het klassieke dressuur gebeuren loop ik er nu tegen aan dat er in de lessen te veel druk en dominantie gevraagd wordt naar mijn zin. Bij een van mijn paarden werkt dat ook absoluut niet. Ik hoor dan ook vaak dat ik te lief ben voor ze, maar zo zie ik dat helemaal niet. Ik wil gewoon op een vriendelijke manier onze doelen bereiken.
Maar dan het volgende dilemma.. ik wil ook weer niet het andere uiterste waarbij je alles los gooit en juist afstand doet van alles wat dressuur is.
Mijn doel op termijn is wel het (succesvol) rijden van dressuurwedstrijden.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar iemand die zichzelf ook al duidelijk heeft bewezen en op een wat hoger niveau rijdt en lesgeeft.

Wellicht dat jullie iemand weten waarbij ik me thuis zou voelen in de lessen? Het liefst ook een beetje in de buurt van waar ik woon, vlakbij Leeuwarden. Ik kan op locatie komen, maar iemand die aan huis komt zou ook wel ideaal zijn.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Paardvriendelijke doch serieuze instructie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:31

Misschien eens kijken naar een TAOR instructeur in de buurt? :)

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Paardvriendelijke doch serieuze instructie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:42

Ik krijg les van Eveline Esser van www.howtohorse.net, alleen echt een end van je vandaan. Mocht je een keer met het paard op vakantie willen (bij bos/hei etc) kan dat daar ook, kan je wat lesjes meepakken. Ze is echt top!!

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:43

Ik heb een supertip voor je: Liesbeth Jorna. Geeft serieuze dressuurlessen, met natural horsemanship als de basis. Haar bedrijf heet SportsHorsemanship United, ze zit zelf ook ergens in Friesland. Heb lange tijd bij haar gelest maar helaas reist ze niet meer naar het midden van het land..