Ik zit namelijk met iets wat het rijden vrij makkelijk maakt.
Ik rij pas kort paard (1,5 jaar) en ben 20 jaar. Ik heb ontzettend veel plezier in het rijden en het is echt mijn lust en mijn leven. Ik rij op een manege met veel verschillende paarden.
In het begin viel ik wel is, heb toen ook wat gebroken, maar gek genoeg ben ik er zonder veel bijgedachtes weer op geklommen. 6 maanden ongeveer heb ik ontzettend veel ontwikkeling doorgemaakt. Ik durfde echt leider van het paard te zijn (in hoeverre dat kan na nog geen jaar rijervaring toen haha), en ik had echt vertrouwen erin.
Nou ben ik afgelopen maanden op wat meer gevorderde paarden gezet (lees paarden waarvan de hobby bokken, rengalop zonder dat te vragen, doen alsof ze rodeo paarden zijn ) en daar ben ik dus 2-3 keer vanaf gevallen.
Dit kwam iedere keer door hen, niet omdat ik bijvoorbeeld een keiharde ruk in de mond gaf ofzo.
Ik ben die zelfverzekerdheid verloren en ga er nu van uit dat 'ieder paard geen zin heeft om te rijden' en 'mij er dus af gaat bokken en doen als ik iets van ze vraag'. Dit slaat nergens op, dat weet ik, maar makkelijker gezegd dan echt gevoeld...
Ik vroeg mij af of meer mensen dit hebben of hebben gehad en misschien tips hebben om hier mee om te gaan.
Liefs!