Hoihoi

Mijn paardje Inferno is nog jong, pas 5 jaar, en hij is met rijden echt enorm braaf. Eigenlijk iets te braaf en ik zou hem graag wat heter willen hebben, bij het dressuren maar vooral bij het springen. Op dit moment is hij met springen namelijk best terughoudend en ook met dressuur is hij liever lui dan moe en ben ik regelmatig bezig om hem goed bij de les te houden.
Ik volg lessen met hem maar ook daarbij heeft het nog niet helemaal de uitkomst die ik zou willen.
Ik weet dat hier al best veel topics over zijn gemaakt, maar een bepaald deel van mijn verhaal kon ik nergens terugvinden.
Naast het rijden is Inferno enorm energiek. In de wei, in de omgang, wanneer je met hem aan de hand gaat wandelen, etc. Het is dus niet dat hij geen energie heeft en hij laat duidelijk merken dat hij zijn energie kwijt wil. Alleen tijdens het rijden houdt hij zich enorm in. Het lijkt bijna alsof hij niet durft te gaan, terwijl ik hem altijd beloon als hij gaat. Toch blijft hij 90% van de tijd niet heel voorwaards.
Medisch zit bij hem nu alles goed. Hij heeft een kleine historie van rugproblemen maar de da is afgelopen week geweest en heeft hem wederom weer pijn- en lastvrij verklaard. Het zadel is een maand geleden nagekeken.
Weet iemand hoe ik dit het best kan oplossen?