Oefeningen gelijke druk op 2 handen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:15

sakvis schreef:
Heb je haar al eens met 1 hand laten rijden? Ik heb hier altijd erg veel baat bij gehad.


Nee ga ik wel snel doen :j

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:18

Ik ben van mening dat een ruiter die niet de souplesse heeft om goed en onafhankelijk kan zitten ook niet op de juiste manier met de teugels om kan gaan. Helaas is zo dat er weinig meer gecrost/gespeeld word met de pony's zonder zadel en er worden ook heel vaak geen zitlessen gevolgd. En veel meer mensen zijn op latere leeftijd begonnen met rijden en missen vaak het gevoel voor het rijden. Geef haar het boekje Centered Riding van Sally Swift, kan ze voor haar manier van lichaamsgebruik bij het rijden nog wel eens iets aan hebben, echt, wanneer je dat doorkrijgt loopt een paard meteen soepeler en ontspannener.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:07

Nou ik heb er even opgezeten, het was heet, veel dazen en mijn rug protesteerde, dus maar even kort.. :+ Maar ik had m eigenlijk vrij snel aardig goed op 2 teugels, kwestie van spelen, vragen en snel reageren met mijn hand en met been bijsturen/begrenzen.. Moet wel zeggen dat ie enorm uitnodigt om mee te gaan doen met een onrustige hand, maar dat is waarschijnlijk ontstaan vanuit een wisselwerking tussen hun beide. Toen ik m in het begin in stap oppakte neigde hij al meteen naar staken, maar later kon ik in de stap echt doorvragen en deed ie al niks meer, zelfs bochtje stelling naar buiten en op mijn buitenbeen naar binnen laten vallen... In draf enorm veel tactfouten, maar door goed met been aan te vullen krijg je dat er redelijk uit :j