mijn paard wil niet wijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
avoriaz
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-04-18

mijn paard wil niet wijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:03

als ik mijn paard wil laten wijken dan gaat hij vaak achterwaarts of wijkt alleen met zijn voorbenen /3 :n
heeft iemand tips?

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: mijn paard wil niet wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:10

Na je vorige topic zou ik echt als advies geven neem een andere instructrice/instructeur. Als die je niet kan helpen met nageeflijkheid noch wijken.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: mijn paard wil niet wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:11

Daar wil ik nog aan toevoegen dat ook wijken niet gaat lukken als je paard ook niet lekker nageeflijk wil lopen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: mijn paard wil niet wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:17

Opzoek gaan naar een andere instructrice die je ook kan helpen met nageeflijk rijden

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:18

Ts is nog heel jong. Lekker door oefenen en ook dingen vragen tijdens de les. Daar leer je meer van als op de computer.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:25

avoriaz schreef:
als ik mijn paard wil laten wijken dan gaat hij vaak achterwaarts of wijkt alleen met zijn voorbenen /3 :n
heeft iemand tips?


...beiden wijzen in de richting van 'te veel hand'.

Probeer eens
...just for fun...
als je voor jezelf rijdt (= geen instructeur)
afwenden bij A of C,
na de wending geef je lange teugel.
Kijk dan naar de E of B - plus ietsje extra gewicht op je bil/ beugel aan die kant - en duw een klein beetje met je kuit (wijken naat links is opzij voor rechterkuit en omgekeerd).
..en dan kijken wat je dier doet.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:56

Ineke2 schreef:
Ts is nog heel jong. Lekker door oefenen en ook dingen vragen tijdens de les. Daar leer je meer van als op de computer.


Daarom reageerde ik ook. Want dit is haar 2de topic binnen een kwartier. En beide vragen kan haar instructie blijkbaar niet bij helpen want met nageeflijk rijden schoot ze ook niks op.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:27

hoikimmmy schreef:
Ineke2 schreef:
Ts is nog heel jong. Lekker door oefenen en ook dingen vragen tijdens de les. Daar leer je meer van als op de computer.


Daarom reageerde ik ook. Want dit is haar 2de topic binnen een kwartier. En beide vragen kan haar instructie blijkbaar niet bij helpen want met nageeflijk rijden schoot ze ook niks op.

Dat weet je toch niet van achter een computer? Ik ken niet veel 10 jarigen die al heel netjes hun pony nagevelijk en netjes wijkend rond kunnen sturen. Buiten de talentjes om die alle begeleiding van hun ouders krijgen met de daarbij behorende pony.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:34

Citaat:
Daarom reageerde ik ook. Want dit is haar 2de topic binnen een kwartier. En beide vragen kan haar instructie blijkbaar niet bij helpen want met nageeflijk rijden schoot ze ook niks op.

Dat weet je toch niet van achter een computer? Ik ken niet veel 10 jarigen die al heel netjes hun pony nagevelijk en netjes wijkend rond kunnen sturen. Buiten de talentjes om die alle begeleiding van hun ouders krijgen met de daarbij behorende pony.[/quote]

Heb je haar vorige topic gelezen?
Ze had haar instructie gevraagd voor het nageeflijk lopen maar die kon haar er niet mee helpen. Plus dat ze bijna te groot is voor deze pony en een niet correct zadel heeft.

Ps. Dit is niet van achter de computer.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: mijn paard wil niet wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:30

Ben jij bij de les aanwezig dan?
Nogmaals hoeveel 10 jarige zie jij rondrijden waarbij de pony volgens het boekje mooi nagevelijk is? De meesten kunnen net een beetje zitten en zelfstandig in stap draf en galop.
Maar missen de balans en beetje kracht in de benen om echt netjes te kunnen rijden.

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Re: mijn paard wil niet wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:35

Het gaat er niet om of ze het wel/niet kan, het gaat erom dat haar instructrice hier blijkbaar niet goed (genoeg) bij kan helpen. Dan kan ze beter opzoek naar een andere die haar het wel goed en duidelijk kan uitleggen.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: mijn paard wil niet wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:41

Zucht, waarschijnlijk helpt het de Ts beter om dit soort vragen gewoon in de les te stellen. De gemiddelde instructeur weet heus wel hoe ze Ts kan helpen, alleen is het de vraag of Ts het op dit moment al correct kan uitvoeren.
Dat weet alleen de instructeur die haar met behulp van ( kleine) stapjes daarmee kan helpen.