hij liep eerst wel aan de teugel maar hij is er gewoon mee gestopt
hij loopt nu soms tegen de teugel

hij is al bij de tandarts geweest
ik weet niet of het slim zou zijn een Thielemans te gebruiken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
avoriaz schreef:Knert schreef:Ja... paas vakantie.... we kunnen weer.
Thiedeman is geen oplossing. Zoek goed naar de oorzaak en neem meer les.
helaas kan ik niet meer les nemen ivm school en ik les al 2 keer per week
Lynnepinny schreef:Het kan aan zijn rug liggen, anders die laten nakijken. Of misschien past het zadel niet meer. Het kan tig redenen hebben
(Natuurlijk) aan de teugel lopen is ook een vorm van ontspanning vanuit het paard, dus daar kan iets mis mee zijn. Vooral niet gaan lopen zagen als het niet lukt!
Pepperrr schreef:Ga op zoek naar de oplossing. Misschien heeft ie ergens pijn? Zodra er ook maar iets vast zit in het paardenlijf kan het paard al anders gaan lopen. Misschien heb je zelf ergens last van? Ik heb dat namelijk heel erg, als er in mijn lijf een spier vast zit ga ik meteen anders zitten wat ik heel erg merk aan mijn paard. Gewoon alles checken. Zit het tuig nog prima? Hiermee bedoel ik, laat even het zadel nachecken
avoriaz schreef:Pepperrr schreef:Ga op zoek naar de oplossing. Misschien heeft ie ergens pijn? Zodra er ook maar iets vast zit in het paardenlijf kan het paard al anders gaan lopen. Misschien heb je zelf ergens last van? Ik heb dat namelijk heel erg, als er in mijn lijf een spier vast zit ga ik meteen anders zitten wat ik heel erg merk aan mijn paard. Gewoon alles checken. Zit het tuig nog prima? Hiermee bedoel ik, laat even het zadel nachecken
zijn zadel is pas nagekeken dat zit bijna perfect maar het is een beetje te groot. maar ik ben bijna te groot voor mijn pony dus is een nieuw zadel te duurik wil misschien nog wel een gelpad kopen
Knert schreef:heb het al een paar keer gevraagd dan houd hij soms even zijn hoofd geod en dan doet hij hem weer omhoog en wil dan niet meer terugIk vraag mij af. Als je toch 2x in de week les krijgt.
Waarom stel je daar die vraag niet?
Daar betaal je voor. Les krijgen en het kunnen stellen van vragen.
Lijkt me beter dat je daar eerst begint voordat je hier de vraag stel zonder dat we een paard gezien hebben.
avoriaz schreef:GoldenWings schreef:Hoe rijd jij hem meestal aan de teugel?
met soms kleine kneepjes
leestmee schreef:avoriaz schreef:met soms kleine kneepjes
En dat is waar het sowieso fout gaat.
Aan de teugel oftewel nageeflijkheid krijg je niet door aan de voorkant te prutsen.
Paard moet goed aan het been zijn en goed over de rug kunnen lopen (zadel past bij jouw geval al niet dus kan jouw pony dit ook niet) en dan krijg je de nageeflijkheid als cadeautje van je paard.
Wat jij nu steeds hebt gecreëerd is een valse knik.