Verkeerde galop, hoe leer je dit af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aggie
Berichten: 14
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:41

draaf aan op de hoefslag ,na een of twee rondjes wend je bij E of B af en draaf je naar de overkant helemaal tot de omheiding en op het allerlaatste moment trekje hem om in de richting die hij verkeert aaspringt en laat je hem tijdens het omtrekken probeer aantespringen als ie het goed doet vergeet hem niet gelijk te laten stappen met lange teugel als beloning

aggie
Berichten: 14
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:42

draaf aan op de hoefslag ,na een of twee rondjes wend je bij E of B af en draaf je naar de overkant helemaal tot de omheiding en op het allerlaatste moment trekje hem om in de richting die hij verkeert aaspringt en laat je hem tijdens het omtrekken probeer aantespringen als ie het goed doet vergeet hem niet gelijk te laten stappen met lange teugel als beloning

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:33

aggie schreef:
draaf aan op de hoefslag ,na een of twee rondjes wend je bij E of B af en draaf je naar de overkant helemaal tot de omheiding en op het allerlaatste moment trekje hem om in de richting die hij verkeert aaspringt en laat je hem tijdens het omtrekken probeer aantespringen als ie het goed doet vergeet hem niet gelijk te laten stappen met lange teugel als beloning


Jeetje, dit vind ik niet echt logisch.

waarom moet je hem omtrekken op het laatste moment??? Om m bang te maken voor het schot?
En waarom laat jij de pony gelijk stappen als hij het goed doet???

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:34

Dit is idd een beetje een hele rare tip, zou het ook niet doen!

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 16:03

Als hij niet wilt luisteren moet ik van mijn instructrice meteen doorgaan met de galop en zo vaak aanspringen totdat hij de goede doet (meestal in de hoek). Als hij dit een paar keer goed heeft gedaan stap ik een paar meter. dan ga ik weer draven en neem ik de galop even opnieuw. Dit is toch wel goed neem ik aan??

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:54

Niekoezz schreef:
Als hij niet wilt luisteren moet ik van mijn instructrice meteen doorgaan met de galop en zo vaak aanspringen totdat hij de goede doet (meestal in de hoek). Als hij dit een paar keer goed heeft gedaan stap ik een paar meter. dan ga ik weer draven en neem ik de galop even opnieuw. Dit is toch wel goed neem ik aan??

misschien als hij in de goede galop zit iets langer doorgalloperen, en met je stem belonen, zodat hij weet dat hij het goed doet, en daarna pas weer terug nemen naar draf of stap.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:58

Ik weet precies wat je bedoeld,Destiny doet het ook al een hele tijd!
Wat ik doe is net zolang opnieuw aanspringen tot ze goed zit.
Flink belonen,rondje galop en gelijk verder met de draf of in iedergeval iets anders.Na een tijdje weer een galopje proberen,zit ze verkeerd,terug nemen en weer net zo lang opnieuw proberen tot ze goed zit.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:17

Ik las net in een ander topic van jou dat je scheef zit, dat is ook meteen het antwoord op jou galopprobleem.
Zolang je niet recht zit maak je, je pony het erg moeilijk om in de goede galop aan te springen.
Je moet dus echt werken aan het rechtop zitten.

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 21:13

Heej,

vandaag ging het super goed, mijn instructrice zei dat ik recht zat, en mijn pony wou dus ook goed in galop aanspringen.
hartstikke bedankt!
groetjes
aniek