Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dioni schreef:De Titan serie is de volledige ontwikkeling van een jong 2 jarig paard naar een wedstrijdklaar paard. Geen problemen of zo. En ook daar vind ik hem best hard inkomen als het paard een foutje maakt of niet vlot genoeg doet wat er gevraagd word of anticipeerd of wat dan ook. Er is zelfs een aflevering dat Titan een twisted wire bit in heeft.
Ik vind het niet erg om een paard wat het nodig heeft aan te pakken, maar je hoeft echt niet ieder paard zo agressief te benaderen.
Festeropre schreef:Ik vind het ook veel gebaseerd op negatieve bekrachtiging.
sanne83 schreef:Brrr, ik krijg de rillingen van die man. Zo hard, zo weinig feel, elke uitleg vanuit de negatieve kant van het paard
Festeropre schreef:Ik vind het ook veel gebaseerd op negatieve bekrachtiging.
Vrijwel alle training bij paarden is gebaseerd op negatieve bekrachtiging, daar is niets mis mee.
Wat Clinton Anderson doet, is positive punishment (en dan net doen alsof het negative reinforcement is..)
Probleem is dat hij allemaal prima technieken gebruikt, vaak ook een kloppende uitleg erbij. Laat maar weer eens zien dat je de theorie juist kan hebben en ale technieken kan kennen, maar als je geen hart en feel erin stopt, is het niet om aan te zien.
Jack_55 schreef:Heeft iemand hier een mening over CA en zijn training methods? Ik las hier ergens over trailer loading. CA schiint een methode te hebben waarmee het paard het gebied buiten de trailer met werk associeert en de ruimte in de trailer met rust, dus al die paarden willen de trailer in... Hij schijnt ook effectief te zijn in fundamental groundwork en liberty... Iemand?
Joolien schreef:Nja sowieso is Clinton zijn mening dat alle paarden van nature lui zijn. Tja, als je dan al met die instelling begint, kan er weinig goeds van komen...
Joolien schreef:Nja sowieso is Clinton zijn mening dat alle paarden van nature lui zijn. Tja, als je dan al met die instelling begint, kan er weinig goeds van komen...
miezelke schreef:Tis een Australiër.