Springparcours in kleine bak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Springparcours in kleine bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 21:48

Hoi allemaal,
Ik wil het springen weer wat beter gaan oppakken, en dan met name afstanden en kleine parcourtjes oefenen omdat we dit erg moeilijk vinden.
We hebben alleen een erg kleine bak (ik denk 15x30/40) en in combinatie met de grote galop van mijn verzorgpaard die heeft gekoerst is een parcours meestal niet zo'n groot succes doordat de bochten heel scherp worden.

Weten jullie nog leuke parcourtjes die niet moeilijk zijn?

Super bedankt alvast :)

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Springparcours in kleine bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:10

Afbeelding

Ik hoop dat mijn tekening een beetje duidelijk is. Maar op de a c b e lijn kan je 4 hindernissen kwijt die je van alle kanten kunt aanrijden dus hoef je ook geen scherpe bochten te maken en kan je rustig aan rijden .

Deze is ook erg leuk. Je legt 3 a 4 balken neer en dan op de a c lijn ook, die in een waaier vorm en dan weer wat balkjes. Na de eerste balken maak je een overgang naar stap, in stap over de waaier heen, aandraven en dan over de ander balkjes heen. Dit is echt een mooie tempo controle oefening. En van de eerste en laatste balkjes kan je een sprongetje maken en dan kan je die rijden en de waaier over slaan. Ook hier geen scherpe bochten en kan je mooi afstanden oefenen. Hopelijk heb je er wat aan.
Afbeelding

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 22:31

mala26 schreef:
[ [url=m/my7030.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop dat mijn tekening een beetje duidelijk is. Maar op de a c b e lijn kan je 4 hindernissen kwijt die je van alle kanten kunt aanrijden dus hoef je ook geen scherpe bochten te maken en kan je rustig aan rijden .

Deze is ook erg leuk. Je legt 3 a 4 balken neer en dan op de a c lijn ook, die in een waaier vorm en dan weer wat balkjes. Na de eerste balken maak je een overgang naar stap, in stap over de waaier heen, aandraven en dan over de ander balkjes heen. Dit is echt een mooie tempo controle oefening. En van de eerste en laatste balkjes kan je een sprongetje maken en dan kan je die rijden en de waaier over slaan. Ook hier geen scherpe bochten en kan je mooi afstanden oefenen. Hopelijk heb je er wat aan.
[ [url=m/H8Hbik.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super bedankt!
Die eerste is idd echt handig, en de tweede ga ik ook zeker proberen! Weet je toevallig hoe ik de balken voor een waaier moet neerleggen? Dus hoeveel ruimte aan de binnen- en buitenkant?

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Springparcours in kleine bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:05

Graag gedaan.
Voor de waaier gebruik ik er meestal 4 a 5. De binnenkant van de waaier is voor de stap en die zet ik meestal op een kleine meten (1 grote stap) middengedeelte op 1.20 tot 1.50 (draf) (hangt van de pasgrootte van het paard af) en het buitenste gedeelte 1.80 ongeveer en die kan je in middendraf nemen

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Springparcours in kleine bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:18

Ik verplaats dit topic naar Rijtechnische vragen.

Anoniem

Re: Springparcours in kleine bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:01

Je kunt de hindernissen beter op de diagonaal plaatsen, zodat je ook evt van hand kunt veranderen :) Dus zelfde als hierboven in een kruis, maar dan een kwart slag gedraaid, zodat het een X wordt :P