Gister dus eindelijk ontslag en momenteel ondanks de vele pijnstilling met flink wat pijn thuis op de bank. Gelukkig zou dit richting het weekend wel weg moeten trekken. Dat betekent waarschijnlijk een pijnloze kerst en dat is iets om naar uit te kijken. Nu dan weer het advies 6 tot 8 weken totale rust. Dus in de week van 12 februari wil ik het paardrijden weer oppakken. Dat betekent dat ik in totaal 12 weken totale rust heb gehad. Het paardrijden moet ik dus weer opbouwen. Ik rij op een manege en heb geen eigen paard.
Ik heb gezocht op het opbouwen van rijden, maar dan gaat het om een paard wat lang heeft stil gestaan
Op de manege zijn er halfuurs privé lessen waar ik in elk geval mee wil beginnen. Ik moet conditie, kracht en evenwicht opbouwen. Uiteindelijk wil ik weer in mijn oude les rijden van één uur. Ik rijd inmiddels F10 en ben een keer gestart in de B. Natuurlijk nog basis, maar de lessen zijn behoorlijk intensief. Wat kunnen de bokkers mij aanraden om de lessen op te bouwen? Ik heb zelf iets in gedachten met 1x in de week 30min les, daarna naar 2x in de week en dan..
Heel veel beterschap en fijn dat je waarschijnlijk een pijnvrije kerst tegemoet gaat 
Gelukkig mag ik wel heel rustig korte stukjes lopen. Dat ga ik ook zeker dagelijks doen, dat scheelt al een hoop. Goed dat je een opmerking maakt over het buiten/binnen rijden. De manege heeft absoluut geen stoffige bakken, maar ik denk dat buiten rijden wel beter is ivm lucht. Bedankt voor je reactie!
Hulp met het zadel is ook een goede opmerking, de fysio had me daar ook al op gewezen. Het komt allemaal wel goed dankzij de super fijne mensen op de manege! Dankjewel voor je berichtje!