Pas de deux op en naast het paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Pas de deux op en naast het paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 19:24

Rare vraag misschien maar wij (mijn dochter en ik) een pas de deux rijden samen.
Zij op haar bijrijdt pony en ik op onze oude pony.
Thema kerst maar met een knipoog (mag grappig)
Nu houdt onze oude pony het tempo van de andere pony niet bij in draf en helemaal niet in galop.
Nu was het idee om 1 pony met lange lijnen te laten lopen en dat de ander er naast rijdt.
Maar is dat technisch haalbaar?
Iemand nog een leuk/gek idee?
Beide pony's zijn wel stresskippen

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Re: Pas de deux op en naast het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:44

Lijkt me een leuk idee met lange lijnen. Nog nooit gezien maar met veel oefenen lijkt het mij wel mogelijk. Met het tempoverschil moet je gewoon kijken wat gaat en de figuren erop afstemmen. Als de oudere pony een kleiner figuur maakt, hoeft hij minder hard te lopen. Gewoon veel oefenen dus en kijken wat er leuk uit ziet en haalbaar is.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Pas de deux op en naast het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:01

Klinkt leuk! Ik snap niet helemaal hoe de lange lijnen het tempoprobleem op zou lossen, maar het zal er wel heel bijzonder uit gaan zien denk ik, die combinatie :j Verder kun je zoals hierboven al staat een boel sleutelen door de figuren groter/kleiner te maken en de hoeken diep door te rijden cq. af te snijden. Succes en veel plezier samen!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Pas de deux op en naast het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:04

Ik had ook een pas de deux met mn pony van 1.45 naast een paard van 1.75 :+ mn pony kon het overigens best goed bijhouden, beetje blijven aansporen en het ging prima. Ben benieuwd hoe je het gaat doen met de lange lijnen!

Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Pas de deux op en naast het paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 11:41

Wij zijn ook benieuwd
Tempo blijft wat lastig.
De pony van mijn dochter is iets groter maar veel jonger en heel voorwaarts van zichzelf.
Ons oudje is een stukje kleiner maar krijgt het tempo net niet bijgeleerd.
Andere optie is om een rustigere, hele kleine pony aan de lange lijnen te doen of allebei met lange lijnen gaan werken.
Komen er wel uitals het lukt zal ik een filmpje plaatsen

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:46

Bmamavan2 schreef:
Wij zijn ook benieuwd
Tempo blijft wat lastig.
De pony van mijn dochter is iets groter maar veel jonger en heel voorwaarts van zichzelf.
Ons oudje is een stukje kleiner maar krijgt het tempo net niet bijgeleerd.
Andere optie is om een rustigere, hele kleine pony aan de lange lijnen te doen of allebei met lange lijnen gaan werken.
Komen er wel uitals het lukt zal ik een filmpje plaatsen


Ik heb met een stalgenoot een pas de deux gereden en mijn fries was een stuk trager. Ik liet haar bijv een gebrokenlijn rijden wanneer ik recht door ging.
Of zij een grote volte en ik 2 kleintjes. Jij rijd rustig een volte en zij wendt af bij e of b en voegen na afslaan weer samen.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:42

Bmamavan2 schreef:
Komen er wel uitals het lukt zal ik een filmpje plaatsen

Ja, leuk als je dat wil doen, ben benieuwd! :D