Kelly_ann schreef:Ik heb gemerkt dat dit meestal het geval is als je te weinig impuls hebt. Gaat je paard eenvoudig achteruit? is hij mooi over de rug? Is hij goed aan je hulpen?
Ik zou zeggen train je paard om scherp te reageren en vlot achterwaarts te stappen. Begin aan de hand en werk uit naar onder het zadel. Wegdraven na je achterwaarts kan helpen om de beenzetting aan te moedigen. Later kan je zelfs aandraven, halthouden, achterwaarts gaan oefenen.
bruintje123 schreef:Mijn vorige paard stapte lateraal achterwaarts als hij perfect vierkant stond.
Stond hij dat niet stapte hij correct achterwaarts. Die heb ik een tijdje laten halthouden met alleen de voorbenen gelijk.
Later was hij daar dus een soort van doorheen en ging het ook weer vanuit mooi vierkant.
janouk schreef:Mijn ervaring is dat het vaak helpt om de oefening voorspelbaar en leuker te maken voor het paard.
In de working equitation heb je een oefening die je kan helpen.
Gangetje maken van links 2 balken en rechts twee balken. Aan komen draven en aan het eind van het gangetje halthouden. Achterwaarts door de gang en goed belonen als je aan het eind bent.
Je zal zien dat de paarden het spel snel kennen en steeds gemakkelijker en sneller achteruit diaonaal stappen.
Dan is jouw doel bereikt.
In de working equitation leg je dan ipv gangetje een L neer, waarbij je eerst achteruit stapt, dan kwartslag maken en weer verder achteruit.
Succes
MiCasa schreef:Science90: Je bedoelt dat je je paard wel in een bocht achteruit kunt laten stappen of gaat je paard in een bocht achteruit zonder dat je dit vraagt?
Citaat:Ik moet zeggen dat ik het een beetje genuil vind. Wie heeft er bepaald dat een paard achterwaarts diagonaal moet stappen?? Waarom is de voorwaartse beenzetting 'fout'? Ik vind dit persoonlijk logischer dan diagonaal.
Seltje schreef:Ga even de halt overslagen en ga rechtstreeks vanuit de draf naar achterwaarts, dan is de kans groter dat ze de 2 takt van de draf meeneemt naar de achterwaarts, en van daaruit verder bevestigen.
Kelly_ann schreef:Dus je paard is perfect aan de hulpen, alles is tot in de puntjes in orde? En ze gaat nog steeds in een viertakt achteruit?
Heb je een filmpje?
Wat zegt je instructeur?
Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 50 bezoekers