Moeite doorkomen met linkerbeen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Moeite doorkomen met linkerbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 22:56

Hoi Bokkers!

Sinds bijna 2,5 jaar rijd ik 2 keer per week een Friese merrie, Lette, bij.
We hebben ups en downs gekend, en nu gaat het eigenlijk heel goed.
Lette is van nature best flegmatiek en hier hebben we ontzettend hard aan gewerkt, momenteel kunnen we actief rijden inclusief actief achterbeen. Een hele spectaculaire midden/uitgestrekte draf is nog steeds hoog gegrepen, maar ben al tevreden.
Mede hierdoor rijden we sinds kort ook steeds meer richting oprichting en dit pakt ze heel goed op.
Mede door dit alles gaat wijken en op 1 hand schouderbinnenwaarts en travers steeds beter. Ik heb chronische bekken instabiliteit en merk dit met zijgangen waar ik met mn linkerbeen door moet komen steeds erger. Lette gaat er tegenin hangen, met mn rechterbeen doe ik prik-prik-prik maar met mn linkerbeen lukt dit gewoon niet (voldoende) en is het meer steeds druk uitoefenen waar Lette dan weer tegenaan gaat hangen waardoor we teveel buiging en te weinig schouder/achterhand hebben.
Ontzettend jammer natuurlijk en ik ben op zoek naar tips. We hebben wekelijks les van een goede instructrice, maar die is niet bekend met bekkeninstabiliteit dus die weet helaas niet wat ik voel en merk...

Elisa2

Re: Moeite doorkomen met linkerbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:21

Lastig probleem..is het een optie om ipv je been haar een beetje bij te tikken op de plek van je been met de zweep?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 09:46

Dat heb ik maandag geprobeerd idd, en met wijken gaat dat redelijk, of in ieder geval maak ik mezelf even duidelijk. Maar bij de travers bijvoorbeeld wordt het al wat lastiger ivm de bakrand en dat ik redelijk 'hard' door moet komen, ook op zweep is ze heel flegmatiek ingesteld

We hebben al zo veel overwonnen en bereikt, dit zit me echt dwars...
Vanavond weer les, toch weer eens aankaarten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:14

Ja het is lastig met een fries, omdat ze over het algemeen wat flegmatiek kunnen reageren op hulpen. Misschien travers oefenen op de binnenhoefslag?

Lijkt me wel handig om het aan te kaarten inderdaad, je instructrice kent jullie als combinatie toch het beste.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 08:47

Les gisteren ontzettend fijn gereden. Ze heeft nogal ontzag voor instructrice dus die is in de bak gaan staan en heeft heel soms een tikje mee gegeven