hangen in de teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
radnah2

Berichten: 2413
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Onder de brug

hangen in de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 21:04

Als mijn draver aan de teugel loopt doet ie het goed alleen zij hangt erg in de teugel (En dat word op een gegeven moment erg zwaar). Ze doet dit niet altijd maar wel vaak. Ik heb haar geprobeerd om actief te houden en bij de les te houden maar het lukt niet om het hangen te stoppen. Voor de rest is ze hardstikke braaf en buigt goed alleen dat hangen dus.

heeft iemand tips of ideen???

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re: hangen in de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:05

Op het moment dat ze gaat hangen rijdt je d'r goed voorwaarts.
Maak een halve ophouding omhoog en zorg dat ze niks meer heeft om te hangen.
Ben hier heel consequent in dus niet dat ze de ene keer wel een rondje mag hangen en dan niet.
Hangen is vanaf nu verboden bij jou paard Haha!

radnah2

Berichten: 2413
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Onder de brug

Re: hangen in de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 21:21

lachmar schreef:
Op het moment dat ze gaat hangen rijdt je d'r goed voorwaarts.
Maak een halve ophouding omhoog en zorg dat ze niks meer heeft om te hangen.
Ben hier heel consequent in dus niet dat ze de ene keer wel een rondje mag hangen en dan niet.
Hangen is vanaf nu verboden bij jou paard Haha!


Wat bedoel je precies met halve ophouding omhoog? Hoe doe ik dat precies? Bloos Dat consequente moet wel gaan lukken Haha! Zo heb ik haar ook andere dingen aangeleerd

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: hangen in de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:51

Als het paard hangt dan gebruikt het jouw hand als vijfde been.
Of het paard is nog niet sterk genoeg om lang in de houding te lopen in dat geval moet je niet overdrijven met het in de houding lopen.

Of hij verliest deactiviteit in zijn achterhand en moet dus door jou beter geactiveert worden en blijven.
De korte opwaartse parade is met de binnenteugel een rukje omhoog is maar 5 cm en moet direct volgen door handen op de plek en nageven.
Telkens vragen voor stelling op de binnehand draai de hand in en onstpan als je de stelling die je wilt te pakken hebt en draai weer in. Begeleid de buitenteugel met vele halve ophoudingen, speel met je pink.