Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Deni11 schreef:tennan schreef:Eerst neckreining aanleren. Als ze dat met losse teugels kunnen, gaat een een nekring ook.
Zou je mij kunnen vertellen wat dat inhoud?
) Hij is heel gevoelig op mijn evenwicht en reageert ook direct. De mijne leerde het dus ook vrij snel maar dat zal per paard verschillen. En dat kan best lang duren!! Op een gegeven moment met zowel teugels als een neckrope, dat je in het geval van eventuele miscommunicatie kan bijsturen. Balkjes lopen, veel figuren maken... vooral lekker de tijd nemen, ik vond het zelf een heel bijzonder proces. Was toch elke keer zo trots hoe snel de mijne het oppakte (en ontspande)
. Die van mij kent neckreining namelijk als de beste en hoef maar mn hand omhoog te doen en ze gaat langzamer, een ho erbij en ze staat stil, maar met zo'n touwtje werkt het toch anders, en mevrouw had heeeel snel door dat ik zo toch iets minder te zeggen had. Inmiddels opgelost, door 1 keer boos te worden, want snappen doet ze wel.