Paard hangt in neckrope

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

E_A_xxx

Paard hangt in neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 11:53

Ik hoop dat het hier goed staat.. :)

Hoi,
Ik rij mijn paard sinds kort ook op neckrope, maar hij hangt er heel erg in (met zijn neus helemaal aan de grond) waardoor ik niet meer kan sturen...
Weten jullie hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt!! Xx

Kuggur

Re: Paard hangt in neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:04

Voorlopig ophouden met je paard op neckrope rijden zou ik zeggen, die is er duidelijk nog niet klaar voor.

YentlShots

Re: Paard hangt in neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:14

Ik zie dit eerder als ontspanning van het paard (neus naar de grond). Dat is juist goed. Als verder het rijden op neckrope goed gaat zie ik geen reden om er dan mee te stoppen, zoals Kuggur zegt.
Ik zou gaan kijken naar je manier van sturen. Als je nu zegt ik stuur met mijn neckrope, dat is eigenlijk niet de bedoeling. Sturen moet op been en zit gaan. Dan heb je die hele neckrope niet nodig. Ga hier eerst, desnoods met zadel, mee oefenen. Dan kan je paard gewoon netjes ontspannen onder je lopen en kan jij ook sturen zonder aan de neckrope te hoeven trekken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:15

Paard heeft geen respect voor je optoming en met neckrope valt er niks te eisen. Harder trekken sloopt enkel meer qua willen luisteren. Ga terug naar je basis trensje en leer paard dat zelf druk er af halen en dus iets meer geven dan jij vraagt het antwoord is. Niet tegentrekken tot al tegenwerkend toch dat doen makkelijker is en ik vermoed dat dat nu is wat je paard met rijden en de rest ook doet. Je basis wijken voor druk mechanisme is dus stuk. Fix dat eerst op de grond, dan er op stilstaand en dan pas per gang.

Als de basisafrichting goed is, maakt het niet uit wat je er om/in hangt, dan loopt zo'n paard overal netjes op, zitten er gaten in (zoals hier), dan geeft alles vroeg of laat verzet/ongelukken.