Ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar nog wat extra tips of bevestiging dat we op de goede weg zijn betreft het trainen van de achterhand

Achtergrond informatie, waar het probleem ontstaan is:
Vorig jaar mei is mijn paard onderuit gegaan op het asfalt. Hierbij heeft zij haar bekken gekneusd en had ze een "vastgeschoten" SI-gewricht (weet niet zo goed hoe ik het anders moet noemen), het komt er op neer dat zij haar bekken niet goed meer mee kon kantelen. We zijn 2 keer bij de kliniek geweest en ze is een aantal keer behandeld door een Chiropractor die tevens Dierenarts is. Samen zijn wij na 2 maanden volledig rust (alleen op de wei, boxrust doe ik niet aan) een opbouw traject ingegaan, en na nog 2 maanden met mate longeren en heel veel filmpjes doorsturen kregen we toestemming om weer onder het zadel aan de slag te gaan. Fysiek is ze dus weer helemaal oké.
Ik zat alleen privé niet zo lekker in mijn vel en we waren ook niet meer op onze plek op die stal. Verhuist maar ook deze stal werd het niet voor ons. Inmiddels staan we 2 weken op een stal die perfect is voor ons beide en wil ik nu dus echt aan de slag!

Probleem:
Kracht (en bespiering) in de achterhand verloren. Af en toe "zakt ze er door heen" tijdens het rijden/longeren. Vooral op het moment dat ik haar er meer onder wil rijden, zolang ze mag lopen zoals zij wilt is er niks aan de hand.
Wat we nu doen:
Overgangen, heel veel overgangen en schijnovergangen. Dit vind ze wel heel zwaar, vooral in draf. Dan zakt ze vaak nog door die achterhand (aan de longe vind ze het wel wat makkelijker maar heeft ze er ook wel moeite mee). Longeren met dubbele lijnen. Springen. En we gaan graag naar het bos, lekker het gas erop!
Op deze stal komt ze van 8:00 tot +/- 19:00 buiten op de paddock met onbeperkt hooi of op de wei. Ik ben er ook altijd pas rond 19:00 dus na die tijd gaan we pas rijden en mag ze vaak nog even los in de grote paddock. Beweging genoeg in ieder geval

Op dit moment hebben wij geen les. Ik ben gestopt bij mijn oude instructrice en wil [naam] eerst ietsje beter hebben voor we weer fanatiek gaan lessen, want dat vind ik nu niet eerlijk tegenover haar. (Tips voor een leuke instructrice/instructeur die niet alleen maar wedstrijdgericht is en die bereidt is naar [plaats], de Bilt te komen zijn van harte welkom!

Mochten jullie nog advies hebben hoor ik het graag!

Balkjes lopen hoeft niet geadviseerd te worden, dit wil helaas echt echt echt niet lukken. Al bijna 4 jaar niet