Paard spert mond open

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lumkea

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, Belgiƫ

Re: Paard spert mond open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 23:12

Bij mij betert het nu eigenlijk bij elke training een beetje meer! Hopelijk blijft dit zo evolueren en heeft het toch vooral met wennen te maken. Ik zal jammer genoeg sowieso nog op zoek moeten naar een ander bit toegelaten is want een rubberen ongebroken trens is niet toegelaten bijvoorbeeld op wedstrijd dus dan neem ik jullie tips zeker nog mee!
Osteopaat vond ook niks van blokkades ofzo dus daar ligt het ook zeker niet aan!

Crealief
Berichten: 180
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:14

Ik rij momenteel met een kunstof bit van trust, super flexibel maar wel ongebroken. Had ook wat onrustige aanleuning, maar nu geheel verdwenen. (En is gewoon toegestaan op wedstrijd, tenminste in Nederland) Meerdere paarden bij ons, lopen er super op, al zou je dag niet verwachten als je het bitje voor het eerst ziet..

Crista

Berichten: 3026
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:36

Lumkea schreef:
Bij mij betert het nu eigenlijk bij elke training een beetje meer! Hopelijk blijft dit zo evolueren en heeft het toch vooral met wennen te maken. Ik zal jammer genoeg sowieso nog op zoek moeten naar een ander bit toegelaten is want een rubberen ongebroken trens is niet toegelaten bijvoorbeeld op wedstrijd dus dan neem ik jullie tips zeker nog mee!
Osteopaat vond ook niks van blokkades ofzo dus daar ligt het ook zeker niet aan!


Reglement is per 1 september aangepast. En volgens mij mag het bit wat jij nu wil wel.

Dit staat er in het reglement;
Ongebroken trens, toegestaan in zowel bus- als
watertrens uitvoering. Ook toegestaan met een
verhoogd of gebogen tonggedeelte of anatomisch
gevormd. Met recht mondstuk ook toegestaan met
flexibel mondstuk

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paard spert mond open

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:45

Heel herkenbaar probleem, paard van een vriendin van mij deed het zelfde, sensibele merrie die altijd erg bezig was met haar mond, tong eruit, lippen gek etc. Uiteindelijk was haar oplossing een ongebroken bustrens met een lage neusriem.
Overigens sinds deze optoming is het paard ook veel beter in de hand qua gevoel met rijden, hiervoor kroop ze altijd achter de teugel en had je geen enkel contact met de mond.
Nu een fijne stabiele aanleuning, kan het neusje er uitgereden worden en is er contact mogelijk.

Mijn eigen paard is gevalletje apart haha, die loopt standaard als een goudvis rond... Dus met zn lippen een soppend geluid makend waarbij hij soms zijn mond ook opent. Die loopt het fijnste op een myler level 2. Ook gebruik ik een myler als onderlegtrens. Hij doet het het minste op een anatomisch gevormd hoofdstel en heel eerlijk nog minder op zijn stang en trens waarbij de neusriem zo los zit dat ie er eigenlijk alleen maar voor de sier om heen zit ;)

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Paard spert mond open

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:53

tjsa, wij hebben dan wel een tinker, maar wel super gevoelig, kijk ook eens naar je hoofdstel en niet alleen naar het bit. Onze dame vind een smallere neusriem bv toch wel veel prettiger dan een bredere. Ook kwa bit e.e.a. uitgeprobeerd. Het hele "plaatje" moet kloppen he. Nu rijden we met een micklem, vinden het geen mooi hoofdstel maar Kwiny heeft duidelijk aangegeven dit toch wel te waarderen.