Wanneer het moeilijk wordt? Volle galop!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Estherbuddy

Berichten: 45
Geregistreerd: 10-07-17

Re: Wanneer het moeilijk wordt? Volle galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:13

Volle galop. Gelijk de volte op en klein maken. Oefenen met longeren dubbele lijnen werkt bij ons erg goed.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 03:27

Estherbuddy schreef:
Volle galop. Gelijk de volte op en klein maken. Oefenen met longeren dubbele lijnen werkt bij ons erg goed.


Volgens mij wil dit paard juist niet op de volte en schiet daarom weg... Beetje apart advies dus }:0

Dubbele lijnen is best moeilijk, oefen eerst met een instructeur!

SFW

Berichten: 28
Geregistreerd: 18-07-17

Re: Wanneer het moeilijk wordt? Volle galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:07

Ik vind dubbele longe een goede tip, maar slim om eerst een les te nemen als je dit wil proberen ts! Het is een goede manier om spieren op te bouwen en om begrenzing aan te leren. Hier kan je veel profijt bij hebben onder het zadel.

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:51

...ik begreep nog iets anders.

Ik las in de OP: TS deed een kleine acht op de X.
Paard braaf volte naar links, paard braaf op volte naar rechts en ook nog braaf op de 2e volte naar links - zij het dat toen rengalop volgde.

Adviezen als 'rijd voorwaarts en blijf van de binnenteugel af' - graag en veel!

Maar mijn associaties gaan in de richting dat het dier overvraagd werd met 2x volte 10 meter naar de moeilijke kant.

Zou dat zo zijn, pak dan aan
...met voorwaarts en blijf van de binnenteugel af....
* door recht te richten en
* door regelmatig grote voltes (= 20 meter) te rijden, 1x rond, diagonaal op, volte andere kant, etc.

Gaat dit goed: diagonaal op, volte 18 meter, diagonaal op, volte 18 meter etc.
(= Veel afwisselen: buiging links, rechtuit, buiging rechts, rechtuit - dat werkt beter dan 10x de grote volte achter elkaar.)

Gaat dit naar alle tevredenheid van alle partijen (inclusief de instructeur en vooral: het paard!!) dan voltes 16 meter.