Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Goof schreef:Als je al een jaar aan het opbouwen bent ( op welke manier dan ook) hoort je paard echt wel een bepaalde basisconditie te hebben.
Als het na 20 minuten kapot is lijkt dat me geen kwestie van verkeerd trainen, maar eerder een gezondheidsprobleem. Is hij al eens nagekeken ( buiten de blessure om dus)?
Joolien schreef:Ik weet niet of cushing ook vermoeidheid als symptoom heeft, maar ik zou m dan daar ook direct op laten testen, vooral omdat hij al wat ouder is.
fember3105 schreef:Hallo allemaal,
Ik ben mijn 18 jarige paard Santos (nog steeds) aan het opbouwen na een zware blessure die hij 2 jaar terug heeft opgelopen. Ik doe dit inmiddels een jaar (altijd onder begeleiding van instructie). Hij is het zeker weer goed gaan doen, hij is alleen kapot na 20 minuten / half uur rijden. Hij heeft dit nooit gehad. Er zullen waarschijnlijk reacties komen dat het aan het opbouwen ligt, maar ik heb mijn paard al 10 jaar en heb verschillende blessures meegemaakt maar hij is nooit zo snel moe geweest na een jaar opbouwen. Ik doe geen gekke dingen met hem, voornamelijk basis en rechtgerichtheid, oefeningen die hij altijd kon kan hij nu simpelweg niet aan dus ik wil hem niet over vragen. Of het nu aan de leeftijd ligt, of dat hij er simpelweg geen zin meer in heeft, of dat er iets anders aan de hand is,geen idee. Iemand misschien ervaring met dit probleem?