Familiepaardje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Familiepaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 12:00

Ik heb eens eerder een vraag gesteld en ben toen goed geholpen, bedankt daarvoor :)

Ik ben samen met mijn dochters op zoek naar een paardje. Ik twijfel enorm over de maat, omdat we er allemaal op moeten passen.

Dochter 1 is 9 jaar, 1.40 en tenger
Dochter 2 is 14 jaar, 1.55 en normaal
Ik ben 1.70 en stevig en mijn man is 1.70 en nog iets steviger (maar hij rijdt geen paard, al sluit ik een keer een lesje oid niet uit).

Ik heb nu een paardje op proef die perfect voelt voor zowel mij als dochter. Het 'klopt' zeg maar, alleen vind ik mezelf eigenlijk te groot. Maar.. dochter van 14 krijgt net het halster/hoodstel over de oren en dochter van 9 moet er ook op passen, daarom wil ik ook niet te groot gaan.

Ik heb plaats hier de enige foto van mezelf (waar ik heel raar zit maar goed) en een printscreen van een filmpje van de dochter van 14.

Oh, ik hou niet zo van bonte paarden en zei: geen bonte. Maar die klik he.. Nu moet het alleen nog 'passen' (ook voor het oog..).

Bedankt alvast!

Edit: de schofthoogte weet ik niet precies, maar komt tot aan halverwege mijn neus/tussen mn ogen en gezien ik 1.70 ben schat ik zo'n 1.60.
Laatst bijgewerkt door Deoro op 06-06-17 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 12:01

Afbeelding

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 12:01

Afbeelding

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: Familiepaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:07

Ik vind je niet te groot of te zwaar... t ziet er netjes uit

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Familiepaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:11

Ik vind dit goed passen, misstaat niet.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Familiepaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:12

Ik vind het ook passen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:12

Ik vind t ook wel passen hoor(behalve dat t zadel niet passend is :P )

Ik denk dat het best lastig wordt om voor allemaal 1 paard te vinden.
Houd vooral rekening met de jongste dochter, die moet er fijn op weg kunnen rijden. Maar aan de andere kant groeit ze ook vlot, dus je hoeft ook niet te klein te gaan.
Wellicht op zoek gaan naar een stevige tinker die ook heel braaf is.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:13

Ziet er prima uit

jodovi
Berichten: 70
Geregistreerd: 14-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:15

Ik vind het passen ;)

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Familiepaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:19

ooh ik vind het ook wel passen hoor.
en ik denk dat dit aan de grote kant is voor je dochter van 9. maar die groeit gelukkig nog.

als je echt die klik hebt en het paard voldoet aan jullie eisen. lekker doen.

en ik zou jezelf niet stevig noemen :), qua gewicht kan het sowieso prima

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 12:21

Joolien schreef:
Ik vind t ook wel passen hoor(behalve dat t zadel niet passend is :P )

Ik denk dat het best lastig wordt om voor allemaal 1 paard te vinden.
Houd vooral rekening met de jongste dochter, die moet er fijn op weg kunnen rijden. Maar aan de andere kant groeit ze ook vlot, dus je hoeft ook niet te klein te gaan.
Wellicht op zoek gaan naar een stevige tinker die ook heel braaf is.


Haha super dat je over het zadel begint. Is het zadel van het paard waar ik eerst op reed en omdat ik het zo fijn vond hebben ze/we het geprobeerd op deze, maar vond het al niet helemaal kloppend.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 12:23

Joltsje schreef:
ooh ik vind het ook wel passen hoor.
en ik denk dat dit aan de grote kant is voor je dochter van 9. maar die groeit gelukkig nog.

als je echt die klik hebt en het paard voldoet aan jullie eisen. lekker doen.

en ik zou jezelf niet stevig noemen :), qua gewicht kan het sowieso prima



Haha dankjewel ☺

Je hebt gelijk wat de kleinste betreft. Ze gaat er van de week een lesje op rijden en ben benieuwd hoe dat gaat.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:26

Ik vind het prima passen. Voor je dochter van 9 misschien wel wat aan de grote kant.. maar die groeit. Grootte zegt ook niet alles. Mijn broertje was 9 toen hij op zijn grote E pony (156 cm) wegreed. (Foto in profiel). Top combi. Denk dat je beter een te groot paard kunt kopen dan te klein.

Zou persoonlijk minder snel kiezen voor een kleinere koudbloed zoals tinker of haflinger. Die zijn wel erg sterk en mijn ervaring is dat die sneller een loopje nemen met kleine kinderen.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:34

Deoro schreef:
Joolien schreef:
Ik vind t ook wel passen hoor(behalve dat t zadel niet passend is :P )

Ik denk dat het best lastig wordt om voor allemaal 1 paard te vinden.
Houd vooral rekening met de jongste dochter, die moet er fijn op weg kunnen rijden. Maar aan de andere kant groeit ze ook vlot, dus je hoeft ook niet te klein te gaan.
Wellicht op zoek gaan naar een stevige tinker die ook heel braaf is.



Haha super dat je over het zadel begint. Is het zadel van het paard waar ik eerst op reed en omdat ik het zo fijn vond hebben ze/we het geprobeerd op deze, maar vond het al niet helemaal kloppend.

Misschien zadelmaker erbij halen misschien dat dit zadel aangepast kan worden? Heb je nog steeds hetzelfde fijne zadel

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 12:35

finnens schreef:
Ik vind het prima passen. Voor je dochter van 9 misschien wel wat aan de grote kant.. maar die groeit. Grootte zegt ook niet alles. Mijn broertje was 9 toen hij op zijn grote E pony (156 cm) wegreed. (Foto in profiel). Top combi. Denk dat je beter een te groot paard kunt kopen dan te klein.

Zou persoonlijk minder snel kiezen voor een kleinere koudbloed zoals tinker of haflinger. Die zijn wel erg sterk en mijn ervaring is dat die sneller een loopje nemen met kleine kinderen.


Dankje en wat een toffe paardjes heb je! Als ik je broertje zo zie vind ik denk ik inderdaad dat ik niet groter moet gaan nee.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 12:38

xMereltje schreef:
Deoro schreef:



Haha super dat je over het zadel begint. Is het zadel van het paard waar ik eerst op reed en omdat ik het zo fijn vond hebben ze/we het geprobeerd op deze, maar vond het al niet helemaal kloppend.

Misschien zadelmaker erbij halen misschien dat dit zadel aangepast kan worden? Heb je nog steeds hetzelfde fijne zadel


Bedankt voor de tip. Dit is het zadel van de stal zelf. Is een redelijk goedkoop zadel van een groothandel (met verstelbare boom, maar dat is het probleem niet denk ik) en ik kan dus gemakkelijk deze kopen (en een zadelmaker laten kijken/maken), dus ik ga er even over nadenken.