Snelheid trainingsmolen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje

Snelheid trainingsmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 18:45

Ik hoop dat ik mijn bericht op de juiste plek plaats. Het volgende: op de dagen dat ik niet rijd, wil ik mijn paard graag staptraining in de molen geven. Het is de bedoeling dat ze goed leert doorstappen.

Nu zitten er standaard twee programma's op de molen van stal. De een is 4 km per uur (sowieso te langzaam) en de ander 5 km per uur. De molen draait om de drie minuten. Ik vraag me af of dit voldoende doorstappen is als ik het zie.

Ik kan hem handmatig op een hoger tempo zetten, maar dan gaat hij maar 1 kant op.

Op welke snelheid hebben jullie de molen staan? Wat adviseren jullie mij?

laura1987

Re: Snelheid trainingsmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:02

Ik denk dat dat per paard verschillend is, de ene stapt harder door dan de ander en de ene maakt grotere stappen dan de ander.
Je zou hem ook handmatig sneller kunnen zetten en dan na een aantal minuten zelf de kant op kunnen wisselen of niet?

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 08:34

laura1987 schreef:
Ik denk dat dat per paard verschillend is, de ene stapt harder door dan de ander en de ene maakt grotere stappen dan de ander.
Je zou hem ook handmatig sneller kunnen zetten en dan na een aantal minuten zelf de kant op kunnen wisselen of niet?

Nee, helaas gaat dat niet. Opzich kan dit paard goed en ruim stappen, maar ze is nog te traag.

Dee_Es

Re: Snelheid trainingsmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:40

Een paard moet toch makkelijk op 6km/u stappen. 5km/u is het wandeltempo van een mens en wij hebben toch wat kortere benen ;). Alleen constant 1 kant op lijkt me absoluut niet bevorderlijk voor het paard dus ik zou dan gewoon voor de 5 km/u gaan en te trainen op snelheid op buitenrit.