Hallo allemaal,
Sinds 3 dagen ben ik de trotse leaser van het manegepaard Silvana. Silvana is het betere manegepaard en heeft bij haar vorige leaser ook wedstrijden gereden.
Ik rijd nu 9 jaar op deze manege en ik dacht dat ik genoeg kennis heb voor een eigen paard of leasepaard. Ik ben er echter achter gekomen dat 1x in de week les hebben toch volkomen anders is dan het hebben van een leasepaard.
Ik ben van mezelf best wel onzeker en ik ben bang dat ik Silvana verpest door mijn tekort aan kennis. Ik ben iemand die graag alles perfect wil doen. Ik heb ook bevestiging nodig over het gene wat ik doe. Als ik dan commentaar krijg, vind ik dat niet erg (hier kan ik alleen maar van leren).
Ik heb tot nu toe gedresuurd, gesprongen en door het bos gewandeld.
Ik wil daarom graag wat dingen vragen, zodat ik wat steviger in mijn schoenen sta en dus zeldverzekerder wordt.
Heeft iemand hier ervaring met het leasen van een manegepaard?
Ik ben een springruiter en daarom vraag ik me af hoe vaak je per week kan springen? P.s Silvana is een springpaard.
Als ik 3 x achter elkaar ga springen (maandag, dinsdag en woensdag) is dat dan schadelijk voor het paard?
De vorige leaser van Silvana gebruikte sporen. Ik zit er aan te denken om dit ook te gaan proberen. Silvana is soms best wel sloom en ik wil graag dat ze in een goed tempo doorrijdt.
Wat zou voor mij de druppel zijn om met sporen te gaan rijden?
Silvana durft niet alleen van het terrein af. Als iemand er naast loopt en haar vast houdt (met mij er op) is er nog steeds veel spanning. Als ze echter met een ander paard naar buiten gaat, zijn er geen problemen. Ik vind het heerlijk in het bos en daarom wil ik ook alleen met haar door het bos kunnen rijden. Eenmaal in het bos zijn er geen problemen.
Heeft iemand ervaring met paarden die bang zijn om van hun bekende terrein af te gaan? Hoe heeft u dat opgelost?
Ik heb nog niet echt een goede band met Silvana en ik wil dit graag met haar opbouwen.
Wat zijn goede oefeningen om een betere band met je paard te krijgen?
Ik wil graag wedstrijden rijden.
Wanneer zou ik hiermee kunnen beginnen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Naomi