Paard te enthousiast, springen.

Moderators: Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amyxxdh

Paard te enthousiast, springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 07:51

Hallo!
Ik heb even een probleempje, mijn (verzorg)paard vind springen super leuk! Maar sinds de wintermaanden (nu nog) is ze er iets te enthousiast mee, daarmee bedoel ik dat ze na de sprong er van door sjeest maar ook dat als een ander paard springt ze mee gaat springen in de lucht, rennen of stijgeren.

Aantal weekjes geleden heb ik les gehad en ze vertelde mij dat het komt omdat hij nog te veel energie heeft, helaas gaat hij pas volgende week weer hele dagen op de wei.

Helpt het om te longeren van te voren of hebben jullie misschien tips?

Groetjes,

faunty

Re: Paard te enthousiast, springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:55

Lage hindernissen en werken aan tempoocontrole ! Ga maar galopperen over balken , de 1e keer 3 galopsprongen , dan een keer 4 , of 2 .
Aan het einde. An je balken een sprongetje als het voed gaat en zo verder opbouwen

http://www.e-questria.com
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

Anne_Esto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:25

van tevoren longeren kan wel helpen alleen sommige paarden worden er juist drukker van.

Vooral controletrainingen doen zoals hierboven staat. Probeer 2 balken neer te leggen op 4-5 galopsprongen en ga hier rustig overheen. Als je voelt dat hij wegrent na de 1e balk zet je hem stil voor de 2e balk. Dit doe je net zolang tot je voelt dat hij terugkomt tussen de balken door. Als hij dit netjes doet kan je over de 2e balk galopperen. als hij daarna weer wegrent achter de laatste balk laten halthouden.

Zorg ervoor dat hij springen leuk blijft vinden! als je dit met controle kan doen heb je er een top paard aan!

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 06:32

Veel balkjes neerleggen en de rust erin houden. Beginnen met lage hindernissen met balkjes erachter en ervoor.

Kerstmuts

lisanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:46

van te voren longeren is wat ik bij mijn verzorgpony altijd deed, die was ook altijd iets te fanatiek
wat wel belangrijk is is dat je je paard bij het longeren niet gewoon opjagen/ rondjes laat crossen om de energie er uit te krijgen maar juist zorgen dat je goed de controle en rust kunt krijgen tijdens het longeren.

verder zoals gezegd balkjes en lage hindernissen om te oefenen met beheersing voor en na de sprong

Goudsmid student en hobby kunstenares met liefde voor paarden
https://buchner-art.deviantart.com/

digsbooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:00

Eerst goed inrijden stap,draf,galop daarna cavalleti als ze er rustig overgaat belonen anders opnieuw blijven proberen zo over gaan naar een laag kruisje en dan opbouwen naar waar je naartoe wilt. :)

mila9876

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:20

wat bij mijn merrie wel goed helpt is eerst een paar keer aan de longe springen, gewoon met zadeltje er al op. de eerste paar keren is het dan wat een extreme sprong, maar daarna gaat het al snel beter :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie