Melewel94 schreef:vooral rustig beginnen!
het aanspannen komt vaak doordat je je buiten je comfort zone zit. begin eerst met gewoon 1 pas doorzitten als je vanuit stap gaat aandraven, en hou het tempo eerst lekker laag. en ga daarna lichtrijden. zo zal je dat iedere keer uitbreiden, en als je merkt dat je weer gaat aanspannen, ga je gewoon een stapje terug. het is altijd wel even 'zoeken' naar waar je balanspunt zit tijdens het rijden en dat heeft gewoon tijd nodig. verwacht vooral niet dat je van de ene op de andere dag ineens perfect kan doorzitten. dit komt 'vanzelf' als je genoeg oefent en dan na verloop van tijd denk je ineens "hè wacht eens even, ik kan doorzitten!" dat was bij mij althans![]()
gewoon lekker veel oefenen met kleine stapjes en dan voor je het weet gaat het steeds beter!! echt een gouden tip is er helaas verder niet want je zal het uiteindelijk toch zelf moeten doen
veertje99 schreef:Melewel94 schreef:vooral rustig beginnen!
het aanspannen komt vaak doordat je je buiten je comfort zone zit. begin eerst met gewoon 1 pas doorzitten als je vanuit stap gaat aandraven, en hou het tempo eerst lekker laag. en ga daarna lichtrijden. zo zal je dat iedere keer uitbreiden, en als je merkt dat je weer gaat aanspannen, ga je gewoon een stapje terug. het is altijd wel even 'zoeken' naar waar je balanspunt zit tijdens het rijden en dat heeft gewoon tijd nodig. verwacht vooral niet dat je van de ene op de andere dag ineens perfect kan doorzitten. dit komt 'vanzelf' als je genoeg oefent en dan na verloop van tijd denk je ineens "hè wacht eens even, ik kan doorzitten!" dat was bij mij althans![]()
gewoon lekker veel oefenen met kleine stapjes en dan voor je het weet gaat het steeds beter!! echt een gouden tip is er helaas verder niet want je zal het uiteindelijk toch zelf moeten doen
Super bedankt! Ik ga er mee aan de slag door af en toe eens een pasje of 2/3 door te zitten en dan weer lichtrijden
Melewel94 schreef:heel goed!![]()
en eerlijk gezegd, ik kan het ook nog niet goed hoor... zodra het paard wat ik rij ook maar íets minder over de rug loopt, verander ik al in een stuiterbal...
gewoon lekker veel oefenen, en een zitlesje tussendoor nemen doet ook wonderen! het is soms wel even verhelderend als er iemand is die dan even alleen aandacht besteed aan je houding en dan ook even die 'rake punten' kan aanwijzen als je het zelf even niet in de gaten hebt![]()
succes!!
ElsbethG schreef:inderdaad kleine stukjes oefenen en vooral op letten dat je paard ontspannen blijft anders is het lastig om het goede ritme te vinden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers