Paard accepteert mijn hand niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemtjee

Paard accepteert mijn hand niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 20:16

Mijn paard heeft moeite met nageven. Zodra ik een beetje druk zet op de teugel pakt hij zijn bit vast. Ik rij voltes, lange teugel, ontspannen en met geduld. Maar zodra er maar een klein beetje druk op het spel komt duwt ze haar hoofd naarvoren. Mijn instructrice en ik zijn veel voltes aan het rijden maar zelf merk ik dat ze mijn hand niet accepteert. Iemand tips? Of weet iemand misschien wat ik moet doen? :)

Dancyy

Re: Paard accepteert mijn hand niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:20

Laat je het gebit regelmatig nakijken? Past je zadel goed? Heeft je paard geen zere nek of rug? Ander bit proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:21

Je hebt hier toch onlangs ook al een topic over aangemaakt? Had je daar niks aan?

Anoniemtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 20:21

Lente, ik heb dit account met een ander meisje, dat is een ander meisje :)
Laatst bijgewerkt door Anoniemtjee op 15-03-17 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:23

Accounts op bokt zijn persoonlijk. Het delen van een account is niet toegestaan :)

Anoniemtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 20:24

Oke, ik zal het er over hebben. Maar heb je nog raad met mijn probleem? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:26

Ja hoor. Ik vraag me af hoeveel druk je op je teugels neemt? Ik ken het eigenlijk niet dat een paard de hand niet accepteert tenzij dit een harde hand is.

Anoniemtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 20:27

Ik pak mijn teugels op en ze gooit haar hoofd omhoog. Ik heb hier al een tijdje moeite mee. Zodra ze dan nageeft, is ze heel erg aan het leunen op mijn hand en wordt het ontzettend zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:29

Dan zou ik zeggen; losgooien. Ze moet van achteren naar voren op haar eigen benen gaan lopen.

Anoniemtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 20:30

Wat bedoel je met losgooien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:38

Een paard hoort niet in de teugels te gaan hangen. Doet hij dat wel dan laat je de teugels los en pak je ze daarna langzamer op. Geen druk op het bit.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:49

Anoniemtjee schreef:
Ik pak mijn teugels op en ze gooit haar hoofd omhoog. Ik heb hier al een tijdje moeite mee. Zodra ze dan nageeft, is ze heel erg aan het leunen op mijn hand en wordt het ontzettend zwaar.

Been erbij, paard moet eerst actief zijn voordat hij na kan geven. Niet teveel prutsen aan de voorkant.
Met een soepele hand loswerken, gaat hij toch hangen idd teugels wat meegeven en extra been erbij.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 07:09

Problemen aan de voorkant, komen bijna altijd vanuit het achterbeen. Je krijgt pas voor nagevelijkheid in de hand als je alle voorwaarden achter voor elkaar hebt.
Eerst werken aan een actief, voorwaarts paard. Eerder is nagevelijkheid niet mogelijk.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 03:22

Als jij druk op de teugels zet, en ze protesteert, betekent dit dan ook dat je niet kan 'remmen'? Of doet ze dit wel. Kun je van gangen wisselen door middel van teugelhulpen? Als dit wel enigszins lukt raad ik je aan extra veel aandacht hieraan te besteden om dit goed onder de knie te krijgen. Dan zou het ook kunnen helpen haar hierbij flink voorwaarts te houden alvorens je terugvalt in draf of stap. Wanneer ze netjes terug is gevallen in de draf of stap klein beetje ruimte geven als beloning, dan weer oppakken en herhalen.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:38

Een paard geeft niet na door druk op de teugels te nemen. Het paard geeft na als het goed voorwaarts is en dan kun je die voorwaartse beweging begrenzen, niet tegenhouden!! Ik denk dat je op zoek moet naar een andere instructrice want zoals je het nu doet is niet de goede manier.