Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cer schreef:Als het op de manier zoals het moet, niet gaat en je wil toch, dan doe je toch zoals het wel gaat? Maakt niet uit hoe je het beetpakt, als je maar goed kunt voelen![]()
Je zou ze op je middelvinger kunnen pakken (doe je ook met slof meen ik) of onder je pink (zoals bij western)..
Maar, zit daar normaal gesproken eelt dan ofzo? En heb je al andere teugels?
Cer schreef:Ik rij nooit met handschoenen (of t moet heel koud zijn) en ik rij nooit mn vingers kapot.. behalve als ik op een dressuurpaard rijIk weet niet wat dat is... lichte verbinding mn kont, maar ik snap wel de handel in dressuur handschoentjes
Babootje schreef:Cer schreef:Ik rij nooit met handschoenen (of t moet heel koud zijn) en ik rij nooit mn vingers kapot.. behalve als ik op een dressuurpaard rijIk weet niet wat dat is... lichte verbinding mn kont, maar ik snap wel de handel in dressuur handschoentjes
Dan doe je iets toch niet helemaal goed...
Met een handschoen heb je gewoon wat meer grip op de teugels/voorkomt dat de teugels door je handen glijden, maar je verbinding kan gewoon heel licht zijn. (Dat is wel de bedoeling)
aeolusnr1 schreef:Ik rij altijd met handschoenen, zowel zomer als winter.
Maar als jouw paard zo hard tegentrekt is er wel degelijk iets mis met de manier van belering van het paard. Een paard moet nageven op druk, maar zelfs al op heel lichte druk, elk paard kan dit leren, dit is dus eigenlijk nr 1 om mee te beginnen bij al je rijexperimenten. Maakt niet uit hoe ver gevorderd je wel denkt te zijn, als hij niet nageeft op lichte druk dan loop je verder toch vast, dus eerst daar aan werken.
Er zijn vele verschillende manieren om hiermee aan de gang te gaan, doe dit samen met je lesgever zou ik zeggen.
aeolusnr1 schreef:een prima beleerd paard trekt niet tegen, heeft zeer weinig tot niets te maken met het feit dat jullie elkaar nog beter moeten leren kennen of pas nieuw op stal of .....