Ik ga helemaal mee met het antwoord dat "Floortz" ook gaf, maar ondertussen zie ik dat er al meer een gelijkaardig antwoord hebben gegeven.
Je vroeg me waarom ik niet veel duidelijker omschreven heb waar het fout loopt, ik doe dat via tekst in een forum eigenlijk bijna nooit, en dat is omdat ik er van overtuigd ben dat dit zinloos is, hoe goed wij het ook willen en proberen te beschrijven, jij kan dit nooit uitvoeren zoals wij het bedoelen, dat kan enkel onder toezicht tijdens een soort privéles, dan zien we jou bezig en kunnen dan constant aanwijzingen en verbeteringen toelichten.
Ik geef zelf ook les en train paarden, dit is mijn hobby en tevens ook mijn passie en mijn werk.
Zoek dus een goede trainer die samen met jou er aan kan werken, als je dit zelf enkel aan de hand van goed bedoelde tips gaat proberen dan is de kans bijzonder groot dat het alsmaar meer gaat mislopen.
Nienkje_H schreef:Ja, dat ik niet op de goede weg zat, dat was mij al vrij helder, vandaar mijn vraag.
Wat kan ik concreet doen om hem zoals je dat noemt "bij mij te laten blijven". Dat blijft een beetje hangen in terminologie m.i.
En, ook niet onbelangrijk: waarom zou hij het doen. Maar ja, de beweegredenen van een pony zijn natuurlijk ondoorgrondelijk.