Tips voor het verbeteren van appuyementen

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Larissaabc

Tips voor het verbeteren van appuyementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 16:52

Hallo Bokkers,

Ik heb ook een topic waarin ik tips vraag voor de eenvoudige galops wissel.
In dit topic wil ik graag tips over het verbeteren van mijn appuyementen.
Wat er bij mij niet goed gaat is het vervolg van het appuyement. de inzet is goed. Het paard is mooi voorwaarts, iets schouder voor en schaart goed met de benen. na een pas of 3/4 verliest ze lengte buiging en gaat ze minder zij en voorwaarts.

Ik ben eigenlijk op zoek naar bepaalde oefeningen die jullie gebruiken om de appuyementen te verbeteren.
Bepaalde ervaringen en de manier hoe jullie deze oefenen.

Je mag natuurlijk ook meelezen en antwoorden als je zelf ook tegen problemen aanloopt in het appuyement.

Groetjes Larissa

Lightning (vivaldi x rosengold) 4yo

bruintje123

Re: Tips voor het verbeteren van appuyementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:57

Zet haar net voordat ze de impuls gaat verliezen op een volte 10 meter.
Zo kun je haar lengtebuiging behouden en ook weer voorwaarts zetten.
Ik vermoed dat ze de kracht nog mist.
Als ze weer fijn loopt op deze volte kun je er voor kiezen weer het appuyement in te zetten.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:57

Wat zegt je instructie? Ik vermoed kracht te weinig, veel oefenen en schakelen erin. Keer scherp inzetten, minder scherp schakel naaar voren en weer terug, volte inzetten en weer verder gaan

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Larissaabc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 17:01

Bedankt voor de reacties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog niet met mijn instructrice besproken heb i.v.m. dat ik ongeveer 4 weken t/m aanstaande vrijdag (zadelmaker) weinig (max 2x pw) heb gereden, omdat mij zadel schuift.

Maar ik dacht laat ik eens kijken hoe anderen dit aanpakken. Dat ze de kracht mist is zeker wel mogelijk ja. Bedankt voor de tips tot nu toe! Toevallig had ik 3/4 passen appuyeren volte 10 m en weer verder vandaag toegepast en het hielp wel!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 01:01

Ik sluit me aan bij bovenstaande opmerkingen. Een oplossing zoals een volte 10 meter inzetten is inderdaad handig als je de lengtebuiging erin wilt houden. Dit is alleen een totaal andere oefening dan degeen die je inzet. Probeer te beginnen met nog kortere stukken appuyeren en zet hierbij niet te enthousiast (scherp) in. Wissel om de 2 a 3 passen van tempo, maar doe dit in het begin recht uit. Wat ik bedoel: twee passen appuyement, recht naar voren weg rijden, tempo aanhouden, twee passen appuyeren, recht, terugrijden). Als deze schakelingen goed gaan kun je het gedeelte van het appuyement uitbreiden, maar geef het paard de kans om even een "pauze" te nemen van de belasting, want ik denk inderdaad dat ze kracht mist. Op het moment dat je langere stukken kan appuyeren kan je gaan variëren in de inzet (scherper inzetten) en daarbij ook zijwaarts in tempo schakelen. Succes!

Legendale HB Glamourdale x Diamond Hit x Sultan

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 06:33

Valt ze niet door de binnenschouder? Dan kan je ook nog terug wijken.
Dus een paar passen appuyeren en dan een paar passen de andere kant op wijken. Dat is een goede oefening voor de balans.
Verder moet je basis natuurlijk goed zijn.
Is ze in het gewone werk goed aan je been? Schakelt ze makkelijk, zowel voorwaarts als terug?
Als ze dat goed doet zou ik eerst mijn balansen in het appuyement beter maken, dan nog maar iets trager maar dat de manieren goed zijn.
Als dat goed is, dan gaan schakelen in je appuyementen. Kan in het begin ook stukje appuyeren, recht maken, kleine schakel naar voor, terug nemen, weer appuyeren.

Robin Hood(DarlingtonXCabochon) ZZ-Licht+4 Woodstock(OscarxDarlington) Z2+10 Zorro D(Saffraan) Z1+6 R.I.PDomian Z1+11
Les omgeving Velsen, Haarlem eo. stuur me een pb!

Larissaabc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-17 15:36

Bedankt voor de reacties. In het gewone werk is ze ""normaal gesproken" goed aan de hulpen. Ik merk dat het al beter gaat. Ik neem inderdaad af en toe 2/3 passen mee en die 2/3 passen gaan dan ook goed.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie