Tips gevraagd ivm tijd bij houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zomerzon1977

Tips gevraagd ivm tijd bij houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 20:05

Misschien een gekke vraag maar ik heb een traingings schema gemaakt echter nu zit ik met de tijd bij houden..hoe doen jullie dat ? Geen klok in de bak en met telefoon rijden is erg onhandig.

D__S

Re: Tips gevraagd ivm tijd bij houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:06

Gewoon een polshorloge aandoen?

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:08

Ik heb een wekker in m'n zadelkast staan en die zet ik langs de bakrand tijdens het rijden

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:08

Horloge inderdaad, je hebt al goedkope. Evt klokje aan het zadel hangen bij een zon ring ? Als dat veilig is, zakhorloge kan ook

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:11

Ik heb toevallig vandaag runkeeper op m'n telefoon geïnstalleerd, ik gebruik het om een bepaald aantal minuten te stappen en draven (ivm opbouw na blessure) maar je kan het ook gebruiken om gewoon de tijd bij de houden, hij geeft elke 5 minuten een melding.

Zomerzon1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 20:14

Yessy daar gaat het hier ook om tijd wat stappen/draven aan gaat..kan je die app ook in minuten instellen ? Klok naast de bak is ook een idee :-). Horloge vind ik met mijn dikke jas wat minder handig.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:21

Zijn er eigenlijk klokken die je buiten kan hangen?Het is idd geen slecht idee ,dat je zo kan bij houden hoelang je een schema opbouwt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:27

Ik gebruik ook gewoon een polshorloge. Zo moeilijk is het toch niet?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:28

Zomerzon1977 schreef:
Yessy daar gaat het hier ook om tijd wat stappen/draven aan gaat..kan je die app ook in minuten instellen ? Klok naast de bak is ook een idee :-). Horloge vind ik met mijn dikke jas wat minder handig.

Ja het is echt ideaal, je stelt gewoon een trainingsschema in en vervolgens geeft 'ie een melding met het aantal minuten en wat je moet doen. Dus voor mij was dat vandaag 10 min slow (stap), 3 min fast (draf), 7 min slow, etc. Als je je telefoon op een beetje normaal volume zet dan kun je het prima vanuit je jaszak horen.

Ik gebruikte hiervoor de timer op m'n telefoon maar die moest ik steeds verzetten, heel onhandig. Ook een horloge of klok vond ik onhandig want voor je het weet is de tijd voorbij en heb je per ongeluk veel te lang gedraafd of gereden.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:02

eerlijk gezegd kijk ik niet direct naar de tijd tijdens het rijden... ik voel meer aan wanneer ze tijdens het los stappen en draven lekker los is en makkelijk onder me loopt, en vanuit daar weer uitbreidt. voor ons werkt het prima! maar er hangt wel een klok in de bak, dus ik hou max wel altijd een uurtje aan dat ik rij, met in en uitstappen erbij geteld. als ik minder intensief rij/train dan hou ik gewoon aan om los te rijden, basisgangen te trainen en weer lekker uitstappen... geen idee hoelang ik precies aan het rijden ben, ik gok op een half uurtje :')

maar inderdaad m.b.t. blessures is dat wel wat handiger! ik heb m'n telefoon wel altijd op zak om een een of andere reden en een pols horloge vind ik persoonlijk ook niet zo fijn. anders als je ergens nog een oude klok hebt, die gewoon op de bakrand zetten of ergens hangen +:)+