Nooit problemen gehad met het recht houden van mijn voeten in de beugels, verloor ze ook nooit. Sinds enkele weken heb ik hier echter wél last van.
Hiervoor heb ik een groot tuigpaard gereden. Buiten dat ik dankzij hem een betere balans heb gekregen, heb ik nooit problemen gehad met mijn voeten.
Nu rijd ik echter een kleine merrie en heb ik sinds dat het wat kouder is last van het verliezen van mijn beugels. De beugels bij dit zadel zijn speciale, schuine die er voor zouden zorgen dat je voet recht blijft.
Mooi niet dus...
Ik ben hypermobiel en heb sneller last van kou in mijn gewrichten etc, waardoor ik ook erg snel gevoelloze voeten krijg. Dit betekent ook deels dat ik pas merk dat mijn voet helemaal scheef zit als ik er bijna uit glip of al uit glip. Ontzettend irritant...
Het vervelendste is nog wel dat ik mijn voet er vervolgens amper in krijg door de combinatie van enorm onstabiele heupen en de scheve beugels die ik goed weer aanmoet schuiven.

Nu rijd ik deze merrie pas anderhalve maand en zijn we nog wat onwennig. Wanneer ik mijn beugel dus probeer te vinden en haar naar stap probeer te brengen galoppeert ze dus aan.

Nu vind ik galop dan wel easy peasy zitten.
Nouja, mijn voeten (die hiervoor altijd netjes recht vooruit stonden) gaan dus heel erg snel scheef in deze speciaal gevormde beugels en hierdoor ben ik ze gisteren al twee keer verloren...
Andere beugels zijn geen opties, het is niet mijn paard. Nu wil ik het wel graag oplossen...

Alvast bedankt voor het meedenken!