Ik ben een 15-jarige paardengek, en zit al 8 jaar op paardrijden. Eerst reed ik op maneges maar uiteindelijk kreeg ik mijn eerste paard

Ik heb van te voren nog véél research gedaan (kosten, disciplines (vooral dressuur) enz.).
In april hadden we een leuk paardje gekocht, Zapolina, een Zweeds Warmbloed van 1.58m maar het blijkt toch dat ze niet zo geschikt is voor mij en mijn zus (we delen het paard). Zap is een heel lief paard - daar ligt het zeker niet aan - maar het is een echte sterrenkijker, en ook nog eentje die snel schrikt

Ik ben niet echt ervaren met het aan de teugel rijden, en dus is het ook niet echt handig dat ik een sterrenkijker heb gekocht. Ik wil later graag hoger in de dressuur komen (voor mij ben ik al blij met M/Z-niveau en maakt 't niet uit wanneer het gebeurt en met welk paard), maar met zo'n paard zal dat nooit lukken, omdat ik geen ervaring ermee heb.
Ik rijd ong 2 x per week en mijn zus ook. We nemen ook privéles 1x per week en dan wisselen we steeds om. Deze laatste 2 weken ging het eigenlijk oké, het ging beter dan normaal. Mijn zus heeft dus ook de afgelopen weken niet gereden omdat ze ziek was dus moest ik het overnemen.
Mijn vraag is: kan het dat mijn paard minder presteert er twee ruiters op rijden?
De staleigenaar die denkt dat tenminste maar ik wil het het liefst bevestigd laten worden.
(vragen? stel ze maar)