Achterhand trainen dmv balkjes

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eline_S_S

Achterhand trainen dmv balkjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-16 18:19

Mijn haflinger duikt altijd al heel erg op de voorhand. Nu ik het tempo, stelling, buiging etc. netjes onder controle heb, gaan we bezig om haar achterhand wat sterker te maken.
Mijn instructrice adviseert veel (schijn)overgangen en tempowisselingen, maar ook balkjes/cavaletti's.
Wie weet leuke afwisseling voor de cavaletti's? Kan ik dit ook tijdens het longeren doen? En wat is een goede hoogte voor cavaletti's? (Wil ze zelf maken)
Andere oefeningen voor een sterkere achterhand zijn ook welkom :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

bellehorses

Re: Achterhand trainen dmv balkjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:27

Ik volg even mee.

Momenteel longeer ik alleen nog maar met 4 balkjes, wat best wel saai wordt als je dit een paar keer per week doet..

Ik lees graag even mee voor inspiratie :D

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:46

Je kan gewone balkjes leggen en er overheen stappen en draven. Je kan ze korter en verder van elkaar leggen om te verkorten/verlengen van de passen. Je kan ze aan 1 kant wat hoger leggen maar ook algemeen pakweg 10 cm van de grond, dan moet je paard meer tillen. Leg ze in een halve cirkel. Zet hele lage in-uitjes. Kan allemaal zowel onder zadel als aan de longe mits je geen springstaanders gebruikt maar vb cavaletti blokken.

Je kan kriskras door de bak balken leggen en met dubbele lijnen/ohz er overheen in alle gangen.
Leg een balk bij E of B en ga er in galop overheen, maar dan zonder dat je paard echt gaan springen. Ze moeten hun pas ronder maken, meer sprong bergop in galop maar dus geen jump alsof er een hindernis van 1m staat. Je gaat hierbij ook niet in verlichte zit, je gaat er overheen alsof die balk er niet is. Als dat goed lukt kan je op gepaste afstand een 2e leggen en dan tel je uit hoeveel galoppassen je moet maken. In het begin werk je op ritme en tact behouden. Nadien kan je proberen een pas meer of minder te rijden.

I am not especially talented. I'm just passionately curious

pien_2010

Re: Achterhand trainen dmv balkjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:05

Je topic ga ik verplaatsen van horse at work (HAW) naar rijtechnische vragen. (RT-V). Op HAW worden foto's c.q filmpjes geplaatst met vraag om feedback.

HAW → RT-V

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie