Hoefslag en Draf

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xminthe

Hoefslag en Draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 13:40

Halloo, Ik kon hier geen topic over vinden zo snel dus ik besloot even snel eentje zelf te maken. Ik heb twee problemen;
1. Mijn paard blijft niet op de hoefslag, in stap gaat het prima maar in draf en galop totaal niet, ze snijdt ook hoeken af en als ik dan hulp vraag wordt gezegd "trek aan de buitenteugel!" maar dit werkt ook niet altijd. Ook heeft mijn paard de neiging andere paarden te volgen in de les

2. In het begin van de les beginnen we altijd met stappen en daarna in draf gaan, Ik heb het probleem dat ik hem pas na een rondje in draf krijg, elke keer als ik denk van ik heb hem in draf gaat hij weer terug naar stap, het lijkt net een "opstart probleempje" en ik heb hulp gevraagd alleen dan wordt gezegd ja je zit nu toch in draf. Dat is ook zo maar ik heb nu al 2 lessen een "opstart probleempje". Het duurt gewoon een rondje voordat ik eindelijk in draf zit, en daarvoor moet ik veel schoppen en zweep gebruiken volgens mijn instructrice. Want hoe kom je nou echt in draf? Wat zijn de hulpen?

Oja het gaat hier trouwens om een manegepaard, geen eigen paard :) Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven ik rijd net 7 weken.

♡♡♡

NathalieBoer

Re: Hoefslag en Draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:48

Vooral blijven oefenen! Na 7 week hoeft het nog niet allemaal perfect te gaan. Komt vanzelf! Succes!

xminthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 13:51

Oke dankjewel :)

♡♡♡

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:58

Het lastige is dat je nu allemaal tips gaat krijgen, waar je met 7 weken rij ervaring niets aan hebt. W weten allemaal dat je niet moet schoppen en dat de juiste manier om je paard door de hoek heen te rijden via je binnen been is, maar hij zal eerst zelf je zit nog moeten vinden.

Start eens, om als je het durft, je ogen dicht te doen. Zo leer je je paard voelen. Dit doe je op het moment dat je aandraaft en als je een hoek aan ziet komen. Dan denk je gewoon aan rechtdoor rijden. "Ik wil rechtdoor rijden". Je paard zal echt niet door de muur heen banjeren, maar hiermee voel je veel meer wat hij nou precies doet. Daardoor zal je automatisch de juiste manier beter begrijpen.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie