Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
martijn1998 schreef:Weidebloem schreef:Zou eerst de tandarts er eens naar laten kijken, misschien zit er iets niet lekker. Heb je les? Wat zegt je instructrice?
tandarts in niet zo lang geleden geweest dus ik geloof niet dat het probleem in de mond zit, we hebben geen les want we rijden alleen recreatief.
martijn1998 schreef:hallo,
ik heb een probleem met ons paard, ze pakt namelijk het bit vast en word dan onbestuurbaar.
wij rijden met dit paard nu 2 jaar en in het begin deed ze dit ook, toen is de tandarts geweest en die heeft wolfskiezen getrokken waarna het probleem heel langzaam aan over is gegaan zonder dat we verder iets verandert hebben maar nu is hetzelfde probleem dus opeens weer terug.
het vreemde is dat ze dit alleen op de harde weg doet in draf, op andere plaatsen of in een andere gang is er absoluut niks aan de hand.
op het moment dat ze vervelend word gaat ze het bit vastpakken en loopt ze weg naar de linkerkant van de weg, ze is dan onbestuurbaar en als er dus ander verkeer aankomt moeten we eerst gaan stappen omdat ze dan wel weer terug naar rechts te sturen is.
ik heb ook al bitloos geprobeerd maar dit is geen succes want daar loopt ze gewoon door heen.
weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Ellebel123 schreef:martijn1998 schreef:hallo,
ik heb een probleem met ons paard, ze pakt namelijk het bit vast en word dan onbestuurbaar.
wij rijden met dit paard nu 2 jaar en in het begin deed ze dit ook, toen is de tandarts geweest en die heeft wolfskiezen getrokken waarna het probleem heel langzaam aan over is gegaan zonder dat we verder iets verandert hebben maar nu is hetzelfde probleem dus opeens weer terug.
het vreemde is dat ze dit alleen op de harde weg doet in draf, op andere plaatsen of in een andere gang is er absoluut niks aan de hand.
op het moment dat ze vervelend word gaat ze het bit vastpakken en loopt ze weg naar de linkerkant van de weg, ze is dan onbestuurbaar en als er dus ander verkeer aankomt moeten we eerst gaan stappen omdat ze dan wel weer terug naar rechts te sturen is.
ik heb ook al bitloos geprobeerd maar dit is geen succes want daar loopt ze gewoon door heen.
weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Misschien heeft is ze gevoelig hiervoor? Ik denk dat het gewoon ongemak is, over de harde weg draven. Is ook niet al te goed voor de pezen. Doet ze het ook in stap op de harde weg?
martijn1998 schreef:waarschijnlijk is vandaag het probleem gevonden! vorig jaar is het gebit behandelt en zijn de wolfstanden getrokken, we hebben vandaag weer een paardentandarts er bij gehad en er zat nog een stuk afgebroken wolfstand in de mond. We mogen nu even 3 dagen niks doen en daarna zullen we wel zien of het probleem over is.
martijn1998 schreef:waarschijnlijk is vandaag het probleem gevonden! vorig jaar is het gebit behandelt en zijn de wolfstanden getrokken, we hebben vandaag weer een paardentandarts er bij gehad en er zat nog een stuk afgebroken wolfstand in de mond. We mogen nu even 3 dagen niks doen en daarna zullen we wel zien of het probleem over is.
midgie schreef:martijn1998 schreef:waarschijnlijk is vandaag het probleem gevonden! vorig jaar is het gebit behandelt en zijn de wolfstanden getrokken, we hebben vandaag weer een paardentandarts er bij gehad en er zat nog een stuk afgebroken wolfstand in de mond. We mogen nu even 3 dagen niks doen en daarna zullen we wel zien of het probleem over is.
De tandarts zal het der zeker geholpen hebben,
Maar belangrijk is toch ook les nemen.
Als je paard bitloos ook gaat hangen en sterk word zit er echt een probleem en dat probleem is niet het paard maar dat ben jij,
Ik zou zeker een paard wat zo gaat hangen zonder bit gaan rijden en het oplossen in zijn lijf, dus gaan gymnastiseren en leren de hulpen van zit en been en teugel aan leren , belangrijk is dat je die zelf ook leert, je kan een paard niks leren door aan zijn hoofd te hangen, je kan een paard iets leren door zelf te weten hoe je iets moet vragen aan het dier en hem het uit te leggen wat jij van hem verwacht,dat heeft ook tijd nodig en geduld, bedenk dat een paard nooit iets doet zonder rede, hij volgt zijn instinct en jij moet daar respect voor hebben en leren samen werken
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers