verkeerd ingereden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

stoerebanaan

verkeerd ingereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 19:36

Ik ben er aan gewend dat Diego (mijn pony) niet zo snel is.Nou had ik laatst met een vriendin van me afgesproken en die zij dat hij heel langzaam ging. Nou is er een super kleine bak (is officieel niet eens een bak omdat hij zo klein is) kan het dar door komen dat hij zo sjokt? Op buitenrit gaat hij altijd als een speer. Ik spoor Diego ook met mijn stem aan, niet alleen maar klikken, maar echt hoooo, stAp, DRRaf, gAlop. En als ie daar niet naar luistert gebruik ik mn kuiten. Maar zij sprong erop en ze wou na een rondje draven en gaf hem een harde schop en ze lag eraf, had dr ook niet verteld hoe ik reed enzo, wist ook niet dat ze meteen zou aansporen. Heb ik iets verkeerd gedaan bij het inrijden (heb met behulp van wei eigenaar hem zadelmak gemaakt en zelf ingereden). Er had ook nooit iemand anders opgezeten dan ik en wei eigenaar en wou het rustig aan doen en had dr niet dingen goed vertelt enzo dus daar geen hat over aub.
gr stoerebanaan

maximuss

Re: verkeerd ingereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:41

Waarom zou jij hem verkeerd ingereden hebben? Het is jouw pony en jij kan er goed mee rijden. Dat een ander er niet zomaar mee weg kan rijden is echt geen probleem. Gewoon anderen goed uitleggen hoe hij gereden is en anders gaan ze er niet op.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:46

Verkeerd is het niet.
Verwarrend voor mensen die er niet mee bekend ja. De pony loopt nu op stemhulpen wat voor de koets normaal is. Onder het zadel zijn zit, been en teugel hulpen eigenlijk de standaard. Je vriendin gebruikt de standaard hulpen voor onder het zadel. Kan me dus ook goed de reactie van je pony voorstellen. Hij krijgt meteen zijn 1e waarschuwing terwijl hij niet eens zijn commando heeft gehad.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:48

Denk dat niet je pony verkeerd is ingereden, maar je vriendin ;)

Gelijk een harde schop?
Pony heeft groot gelijk dat hij dat niet pikt :n

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:48

Wat is goed en wat is fout?
Je kan een paard leren dat rukje aan zijn linker oor draf betekend en rukje aan zijn rechteroor galop, maar dan moet je dat wel tegen de ruiter zeggen aangezien doorgaans er standaard hulpen zijn voor stap draf en galop.
Die van mij doen ook alles op stem, maar als je je mond houdt en de correcte beenhulpen geeft doen ze het ook. Waarom? Nou omdat ik ze beleerd heb op zo'n manier dat iedereen het begrijpt en het paard dus iedereen die normaal rijdt begrijpt.

Als je mij niets had uitgelegd, had ik ook been gegeven, (bij vreemd paard eerst even aftasten hoe hij reageert ) en als hij dan niet zou reageren, iets meer been en dan zou ik me afvragen waarom hij niet luisterde, maar zou wel verwachten dat hij normale been hulpen zou begrijpen.
Als die van jou dat niet doet, dan is het wel handig die er alsnog op te zetten, dan wel andere mensen goed in te lichten over hoe ze hem moeten rijden.

Weet niet of je vriendin begon met die harde schop of het al eerder wat subtieler had gevraagd, aangezien er paarden zat zijn die niet van een schop gediend zijn en terecht lijkt me.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:49

Overigens het sjokken in de bak is dus wel een dingetje, daar doet hij tot nu toe niet werken, maar recreeeren op zijn voorwaarden met jou op zijn rug zo te horen :D , maar dan heb je nog iets om aan te werken

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:16

Ik zou jouw vriendin niet meer op je pony laten rijden!
Wat kan jouw het verder schelen wat zij ervan vindt.
Als jij goed met je pony kan rijden, daar gaat het om.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:36

Meestal als ik op een paard stap dat ik niet ken, vraag ik aan de eigenaar of er nog 'bijzonderheden' zijn, als zij er van uit gaat dat elk paard hetzelfde reageert geeft dat aan dat ze niet veel ervaring heeft, en dus is haar mening in dit verhaal verwaarloosbaar.
(afgezien van het feit dat ik het absoluut not done vind om jouw pony zomaar een flinke schop te geven, ze moet zich schamen!)
Het klinkt alsof je goed weet hoe jij je pony moet rijden, en dat is het belangrijkste.
Gewoon lekker genieten, en als je weer eens een vriendin meeneemt, even de handleiding van je pony met ze doornemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:43

Klinkt precies als mijn pony. Vind er geen moer aan in de bak terwijl ze het buiten fantastisch vind. Ik heb met haar ook echt dat ik even het gevoel moet krijgen hoe ik in de bak nou de motor moet laten draaien. Dus bij een ander duurt dat ook even.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:56

Hoi! Hoe oud is je pony?
Heeft er al eens eerder iemand anders dan jij op hem gereden?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 00:19

Oh, pardon, ik heb niet goed gelezen.. Dus jij en de weide eigenaar hebben er alleen op gereden tot dan toe..
Had de weide eigenaar dezelfde methode als jij? Is het de bedoeling dat er vaker anderen op gaan rijden dan jij alleen, of was dit eenmalig? Hoe oud is je pony, en hoe lang word hij al bereden, hoe vaak en waar rijd je meestal?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 01:27

Niet verkeerd dat een pony er als een haas van tussen gaat als hij een schop krijgt. Minimale kuitdruk moet al genoeg zijn... dat koppel je aan de stemcommandos

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:30

Pocca_Locca schreef:
Oh, pardon, ik heb niet goed gelezen.. Dus jij en de weide eigenaar hebben er alleen op gereden tot dan toe..
Had de weide eigenaar dezelfde methode als jij? Is het de bedoeling dat er vaker anderen op gaan rijden dan jij alleen, of was dit eenmalig? Hoe oud is je pony, en hoe lang word hij al bereden, hoe vaak en waar rijd je meestal?

Want als jij er in principe alleen op rijdt, is het verder geen probleem toch, dat je vooral stemhulpen geeft. Inderdaad wel even communiceren, voor je er iemand anders op laat.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:35

Je hebt de pony niet verkeerd in gereden maar anders gereden. Wil niet zeggen dat het fout is. En als ik je pony was zou ik het ook niet pikken om meteen een trap te krijgen :')

Mijn shet heb ik ook eerst beleerd voor de wagen en later pas onder het zadel. Heb aan de meisjes die haar door reden verteld, altijd stemhulp geven tegelijk met de beenhulp. Dan snapt de pony wat de bedoeling is. Pony reageert namelijk op stem en niet op been. Nou ja soms vergaten ze dat en deed de pony niks of ging staken omdat ze het niet snapte. Dat is niet de schuld van de pony, die weet niet beter. Ook niet mijn schuld want ik kan er zelf moeilijk op gaan zitten om het direct goed aan te leren haha. Ook niet de schuld van de meisjes want manege lessen zijn totaal wat anders dan een eigen pony rijden met gebruiksaanwijzing. Moet gewoon gewenning worden :)