Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
FriesWytske schreef:Denk toch dat je instructrice gelijk heeft. Je moet hem een keer aanpakken. Hij reageert nu op jouw onzekerheid. En wordt daar onzeker van. Jullie zitten nu in een negatieve spiraal, wat alleen maar erger wordt. Kan je instructrice niet een keer mee naar een oefenparcours. Zodat ze bij jullie de negatieve spiraal kan doorbreken. En zien wat jij verkeerd doet.
FriesWytske schreef:Nee, je maakt hem niet bang. Doordat jij onzeker word, ga je onbewust anders rijden. En daardoor wordt je paard juist onzeker. Want denk dat je thuis wel gewoon je been eraan houd en hem goed voorwaarts blijft rijden.
FriesWytske schreef:Zou dat gewoon eens proberen. Plus wel je been er aan blijven houden, zodat je als hij echt terug komt, je been gaat geven. Zo doe je dat denk ik thuis ook. Zal misschien in het begin nog wel een paar keer fout gaan. Maar geef dat dan de tijd. Dan gaat dat wel goed komen.
ikkebenhier schreef:FriesWytske schreef:Zou dat gewoon eens proberen. Plus wel je been er aan blijven houden, zodat je als hij echt terug komt, je been gaat geven. Zo doe je dat denk ik thuis ook. Zal misschien in het begin nog wel een paar keer fout gaan. Maar geef dat dan de tijd. Dan gaat dat wel goed komen.
Bedankt, dat ga ik volgende keer ook eens proberen!
Maar thuis loopt hij eigenlijk van zichzelf vrij vlot naar de sprong, dan moet ik hem er niet echt naartoe drijven. Maar op oefening moet ik hem eigenlijk continu vooruit duwen en heel erg been eraan houden, zodat hij toch niet zou vertragen. Dus als hij dan uiteindelijk wel gaat vertragen, zou ik nog extra been eraan moeten doen... Maar ik heb al zo veel moeite om hem vooruit te drijven voordat hij echt afremt.
Felien_Kyra schreef:Misschien een optie om eens te kijken wat hij met een ander op zijn rug doet? Dat hij door heeft dat als jij er op zit stoppen een optie is zegmaar.
FriesWytske schreef:ikkebenhier schreef:
En dat is dus je fout. Doordat jij maar blijft drijven, gaat je paard steeds langzamer. Hij laat jouw het werk doen. En doet zelf steeds minder. Laat hem maar eens stilvallen in het oefenparcours, zonder te blijven drijven met je been. En daarna een keer goed been geven, zodat hij weer voorwaarts gaat.
ikkebenhier schreef:Felien_Kyra schreef:Misschien een optie om eens te kijken wat hij met een ander op zijn rug doet? Dat hij door heeft dat als jij er op zit stoppen een optie is zegmaar.
Daar was ik gisteren ook aan het denken,
want ik denk dat ik te onzeker ben en dat hij dat voelt en ervan profiteert.
Maar als ik iemand anders ermee laat springen en dat gaat goed, en ik ga er dan weer op, dan gaat hij toch net hetzelfde met mij doen?
Felien_Kyra schreef:ikkebenhier schreef:
Is het trouwens een optie dat jou instructeur/instructrice mee gaat op wedstrijd? Misschien dat die er eens naar kan kijken?
Felien_Kyra schreef:Oh trouwens nog een tipje: Misschien kun je op veel verschillende tereinen oefenen? Bij ponyclubs, vriendinnen thuis etc. en dan gewoon beginnen met desnoods balkjes, of sprongetjes van 20 cm.
En dan gewoon oefenen oefenen oefenen, desnoods elke week ergens anders of als het kan in ieder geval op een andere plek dan thuis, hoeven niet weet ik hoeveel verschillende plekken te zijn.