Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maximuss schreef:Mag ze los in de bak? Als het mag zou ik ze op een slechte dag eens gewoon los in de bak laten en ze goed observeren, mss kun je dan wel achterhalen waar ze van schrikt.
Ik ken een paard dat als het vanuit een bepaalde windrichting waait de binnenzak niet in wil, de wind geeft dan een bepaald geluid tegen de bak (bijna niet te horen voor ons) en daar kan hij niet tegen.
Evelijn schreef:Als je het al merkt bij binnenkomst... zou ik longeerlijn mee nemen en als je ziet dat het een spookdag is maar eerst even aan de longe aan het werk. Dan heb je zelf ook wat meer afstand (ook emotioneel)
Tijdens de les is negeren en doorrijden vast makkelijker te doen dan als je er zonder hulp alleen in de binnenbak opstapt.
jepsica schreef:Maanlicht hahahahahha
Lente het is de laatste tijd rechtsom erger dan linksom.
Maar toen het van de winter snel donker was schrok ze ook.
Special_DA gelijk aan het werk zetten heeft een tijdje geholpen maar de laatste tijd helpt dat niet meer maar wordt ze juist nog schrikkeriger.
Chocooprins klopt zeker wat je zegt en ik denk ook dat groot gedeelte in mij zit. Maar ja los dat maar is op haha.
Picasso ik probeer er niet op te letten en gewoon te rijden maar als ze dan paar keer schrikt let ik er wel meer op. Soms schrik ik van een geluidje en reageert me paard niet eens.
Gulpje ik heb er een tijd mee gereden maar vind het nu vaak te warm. Ik weet ook niet echt of het werkt bij der. Omdat ze elke dag zo anders is.
Maflinger_S ik rij altijd samen met iemand. Klopt wel als we lol hebben lekker aan het kletsen zijn enz dat me paard dan relaxter is. Maar vaak als ze gespannen voelt ben ik dat ook en dan klets ik wel maar ben ik toch extra alert.
Biebz schreef:Oh ik herken het wel!
Rijdt sinds ongeveer 2 maanden een erg sensibel paardje.
We hebben geen buitenbak dus rijden alleen binnen.
Maar ook deze is rondom half open.
De ene dag gaat het echt super en de volgende dag is alles eng en schrikt ze van elk geluid.
Of het nou een vogel is die op vliegt, de buren die een balk eraf gooien met springen wat je hoort, het bord wat tegen de muur klappert, iemand die langs loopt.....
Je merkt idd vaak met het de bak inlopen hoe ze die dag is.
Haar reacties verschillen ook heel erg. Soms draait ze volledig om en springt weg. Soms alleen met haar hoofd een reactie.
Maar je kan direct na de reactie verder waar je was gebleven...
Merk dat ik ook wat afwachtend ben met rijden. Je weet nooit wanneer ze reageert.
Het beste werkt toch proberen te negeren en doorrijden.
Muziek werkt hier trouwens helemaal niet.. Als de muziek dan ineens veranderd ben ik haar alweer kwijt