paard valt naar binnen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

galatasaray

paard valt naar binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 13:18

hallo.

mijn paard valt naar binnen als ik aan het rijden ben.
op links doet ze dat niet , maar op rechts wel.
ik probeer dan voltes te rijden , maar dan valt ze gewoon naar binnen.
hebben jullie misschien oefeningen waar mee ze misschien niet meer na binnen valt?

gr lynn

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:43

Aan je instructrice vragen :j
Vanaf het internet is t erg lastig te bepalen waar dit aan ligt

galatasaray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 13:46

Celiien schreef:

okee ga ik doen als ik weer les heb :) , alleen dan doet ze het niet.
ze doet het als we gewoon aan het rijden zijn maar met de les doet ze het dus niet

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:48

lynnvaneck12 schreef:
Celiien schreef:

okee ga ik doen als ik weer les heb :) , alleen dan doet ze het niet.
ze doet het als we gewoon aan het rijden zijn maar met de les doet ze het dus niet

Dan ligt de fout bij jou. Je rijd dus anders bij je instructeur dan dat je in je eentje doet.

galatasaray

Re: paard valt naar binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 13:54

oke.
maar ik rijd dan voltes en dan doet ze het soms wel en soms niet.
dit doe ik thuis ook maar dan valt ze veel vaker na binnen.
zouden jullie oefeningen hebben voor dat ze niet naar binnen valt. :)

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:55

Is ze recht gericht? Mijn shetlander viel ook vaak naar binnen toe. Nu ben ik aan het rechtrichten en hij loopt al veel beter

galatasaray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 14:01

lianne484 schreef:
Is ze recht gericht? Mijn shetlander viel ook vaak naar binnen toe. Nu ben ik aan het rechtrichten en hij loopt al veel beter

jaa daar zijn we mee bezig

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:28

Heel simpel uitgelegd heeft een paard net als mensen rechter spieren en linkerspieren. Waarschijnlijk is de ene kant beter gespierd, net als mensen vaan rechtshandig en linkshandig zijn.

Als je gaat rechtrichten probeer je de spieren even sterk te maken en even soepel aan beide kanten. Dit kan een paard niet door 1 oefening en ook niet in 1 dag. Dit vraagt veel oefenen en deze oefeningen moet je altijd blijven herhalen.

Probeer goed je binnenteugel erbij te houden en je binnenbeen zonder te trekken. Zorg er ook voor dat als je de kant opgaat waarbij je paard niet naar binnen valt dat ze netjes gebogen is naar de kant waar ze op loopt, dan kom je al een heel eind.

Vraag je instructrice ook naar oefeningen om je paard extra te laten ontspannen en recht te richten. Die kan je gerichte oefeningen geven waar jouw paard het meeste baat bij heeft.

Succes!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:41

Bij mij hebben de volgende tips van mijn instructrice(s) erg geholpen. 1Buitenteugel! Hou contact met de buitenteugel. Daarmee voorkom je dat het paard zijn hele hals naar binnen doet ipv in knikt. Binnenbeen. Duw je paard naar buiten. Binnenteugel. Hand iets van de hals en vraag het paard naar binnen, zonder te gaan trekken. En als laatste blijf zelf op buiten zitten. Ik hoop dat het jou ook helpt. Wat het beste helpt, vraag of je een lesje wat aandacht kan besteden aan een correcte volte rijden!

AS1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:58

Mijn verzorgpaard doet dat ook! Ik weet jouw rijstijl niet, maar wij rijden bitloos en sturen zo veel mogelijk via ons lichaam ipv teugels. Paard reageert er super op! Stel wij willen een volte maken en ze valt naar binnen, maken we de volte af (dus via ons lichaam), pakken we de teugels op, buitenteugel van de hals af en binnenteugel zoveel als nodig is ook richting buitenteugel (maar niet te ver natuurlijk).

Het beste is een goede instructeur, die jullie kent, vragen om hulp.

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 00:06

Ik heb wel eens last van dat ik teveel naar binnen hang als ik voltes rijd, misschien heb jij dat ook? Daardoor kan je paard uit balans raken en naar binnen vallen.

Jetta_2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:13

Wat al eerder genoemd is hierboven is het feit dat net als mensen paarden ook links of rechts zijn. Jouw paard is waarschijnlijk links en heeft daardoor meer moeite op rechts.
Mogelijk dat het ook aan je zelf ligt, wss ben je rechts en zal je daarom ook meer geneigd zijn rechts sterker in te komen of naar rechts te hangen?
Je moet in ieder geval zorgen dat je je buitenteugel er goed bijhoud en hem/haar vanuit je binnenbeen goed naar je buitenteugel toe blijft drijven.
Feit dat hij/zij het in de les "niet" doet geeft wel aan dat je zelf moeite hebt om te "onthouden" wat je moet doen om het te voorkomen.
Wat ook nadelig kan zijn is dat je er misschien wel te veel op gaat letten als je alleen rijd, dat is net als wanneer je op de fiets zit en je ziet een gat in de weg waar je niet doorheen wilt. Doordat je zo op het gat focust rijd je er juist doorheen.
Ga eens andere dingen proberen i.p.v. de voltes rechtsom, wijken voor je been bijvoorbeeld.
Als dit lukt kun je dit ook eens op de volte proberen. Je zult zien dat je dan minder naar binnen zult vallen doordat hij meer aan je binnenbeen naar buiten loopt. Wel opletten hierbij dat je je buitenteugel er goed aanhoud.
Succes!!

galatasaray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 19:07

dank jullie wel voor de tips!
ik ga er zeker gebruik van maken :)