tennan schreef:Bedenk je met het 'knieën tegen het zadel' wel dat niémand, anatomisch gezien, met zijn knieën tegen het zadel kan rijden. Zonder zadel krijgt immers niemand zijn been plat tegen het paard! Bij sommigen lijkt het wel zo, maar dat komt doordat de kniewrong dan precies dat stukje ruimte opvult.
Wanneer de kniewrong dan dus niet goed (genoeg) past bij jouw been, moet je ingewikkeld doen met je houding om er alsnog -een soort van- bij te kunnen, zoals je zelf ook al aangeeft.
Een van de dingen die je dan doet is, onbewust, je teen naar buiten zetten om toch maar met je knie(holte) het zadel aan te raken. Zeker als je een beetje flexibel bent gaat dit makkelijk.
I denk dus dat je 1. niet optimaal in je zadel past en 2. overcompenseert vanuit je (hyper)flexibiliteit.
Het niet optimaal in een zadel passen zal voorlopig wel een probleem blijven, aangezien ik geen eigen paard heb natuurlijk
dus kan ik ook niet naar mijn persoonlijke behoeftes kijken. En bij manegepaarden heb ik al helemaal geen keus. Dus beter mijn eigen in de goede houding zetten en niet naar het Zadel kijken? Of dan toch mezelf meer naar het zadel zetten?