Hoe het halsstrekken leren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Hoe het halsstrekken leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 11:31

:wave:

Sinds december heb ik weer een nieuw paard. Een 8 jarige spielberg x krack C. Ontzettend werkwillig dier. :j
Altijd getraind op M2 niveau en zelf ben ik begonnen bij de basis weer in de B.
Nu loop ik alleen tegen een klein dingetje aan tijdens de training en op concours. Hij wil zich namelijk niet helemaal fijn laten zakken met het halsstrekken. Hij zakt wel iets, maar niet genoeg en je ziet het ook niet heel duidelijk.
Op mijn protocol krijg ik hier dan ook vaak een 4 of 5 voor.

Ik vraag mij af hoe ik dit langzaam kan gaan verbeteren en laat ik hem meer ontspannen?

Nachtlampje

Re: Hoe het halsstrekken leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:39

Afhankelijk of je kan voelen waar het niet durven/kunnen zakken vandaan komt, kun je dat deel meer gaan losmaken. In stap en draf linkerstelling, recht, rechterstelling maakt o.a. de atlaswervel losser. Op een lang pad rechtuit aan de rechterkant van het pad rijden, linkerstelling, daarna pas schuin oversteken terwijl je verruimd, en dan weer opvangen voordat je aan de andere kant bent en rechterstelling vragen, waarna je weer verruimd schuin oversteekt.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:52

Als het paard de hand niet volgt naar beneden is er iets mis in de basisopleiding. Het is geen oefening die je je paard 'aanleert'. Dus werken aan een correcte aanleuning door van achteren naar voor te rijden.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:58

FCSA schreef:
Als het paard de hand niet volgt naar beneden is er iets mis in de basisopleiding. Het is geen oefening die je je paard 'aanleert'. Dus werken aan een correcte aanleuning door van achteren naar voor te rijden.

Dit. Als je paard niet zijn hals kan/wil strekken, is de basis niet correct. Ik neem aan dat het strekken thuis ook niet helemaal lukt? :) Of is het alleen op wedstrijd?