Hakken naar buiten

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annaa7

Hakken naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 22:18

Hoi iedereen,

Met rijden houd ik altijd mijn hakken teveel naar buiten. Ik moet steeds tegen mezelf zeggen dat ik ze naar binnen moet houden, maar dan gaan ze weer terug als ik er even niet op let.

Iemand tips? /3

nienn4x

Re: Hakken naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:19

Doe je alleen je hakken te ver naar buiten? Of je hele voeten? Want voor je hele voeten heb ik een goede tip!

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 22:21

nienn4x schreef:
Doe je alleen je hakken te ver naar buiten? Of je hele voeten? Want voor je hele voeten heb ik een goede tip!

Voeten naar buiten heb ik soms in de verlichte zit, want ik spring niet zo vaak. Maar ik ben benieuwd naar je tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:27

Je hakken naar buiten? Ben benieuwd hoe je dat doet dan. Bedoel je niet je tenen?

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:32

Met een touwtje je beugels aan de singel vast maken. Zo kan je je voeten niet te wijd doen, maar je voeten zitten niet vast voor als je zou vallen ;)

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 22:36

Anoniem schreef:
Je hakken naar buiten? Ben benieuwd hoe je dat doet dan. Bedoel je niet je tenen?

Oh sorry, foutje Hakken naar buiten zou inderdaad een beetje raar zijn

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 22:38

nienn4x schreef:
Met een touwtje je beugels aan de singel vast maken. Zo kan je je voeten niet te wijd doen, maar je voeten zitten niet vast voor als je zou vallen ;)

Bedankt *\o/* rijd alleen wel op een manege, ik weet niet of het daar mag.

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:56

Toch steeds jezelf er aan blijven herinneren. Het kost waarschijnlijk wel even tijd maar uiteindelijk werkt het!

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:19

Misschien kan je vragen of je instructrice je erop wil wijzen als je het weer doet? Verder er zelf veel aan denken, dan wordt het uit eindelijk automatisme :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:29

Je probleem is waarschijnlijk niet "tenen naar buiten" maar "geen aansluiting van de knie aan het zadel" waardoor je met Donald Duck voeten gaat rijden. Let op de ligging van je bovenbeen, knie goed aan het zadel. Kijk eens wat dat doet voor de houding van je voet.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:40

nienn4x schreef:

Ik vind dit behoorlijk gevaarlijk. Wat als je je beugel verliest, je met je voet achter/voor het draadje komt en er vervolgens af valt en blijft hangen?
Misschien ben ik een doemdenker, maar ik zou dit niet uitproberen.

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:42

_Ekenna schreef:
nienn4x schreef:

Ik vind dit behoorlijk gevaarlijk. Wat als je je beugel verliest, je met je voet achter/voor het draadje komt en er vervolgens af valt en blijft hangen?
Misschien ben ik een doemdenker, maar ik zou dit niet uitproberen.

Je moet het touwje natuurlijk wel veilig vastmaken... Ik heb het zelf nog nooit geprobeert. Maar ik hoorde het toevallig ergens. En ik ken mijn paard goed. Dus ik zou het zelf wel doen (als het nodig zou zijn) want ik kan mijn paard vertrouwen. Maar met manegepaarden is het misschien een beetje trickie...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:44

Hoe maak je zo'n touwtje dan veilig vast zonder dat ie losschiet als je je voet gewoon in de beugel hebt en bijvoorbeeld aan het lichtrijden bent, maar wel losschiet als je er af valt/blijft hangen?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:44

Probeer op een bepaald punt in de bak er aan te denken. Dit kan zijn bij A, bij elke letter, of bij een aantal letters. Zo ben je er niet de hele tijd mee bezig maar let je er wel geregeld op. Vraag je instructrice of ze er ook op wil letten en je er op attent wilt maken wanneer je het doet. Wat rien10 zegt vind ik ook een hele goede :j

Touwtje zou ik nooit doen. Elk paard kan struikelen of schrikken. Beugels zijn zonder touwtje al redelijk gevaarlijk dus ik zou dat nooit doen.

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:45

_Ekenna schreef:
Hoe maak je zo'n touwtje dan veilig vast zonder dat ie losschiet als je je voet gewoon in de beugel hebt en bijvoorbeeld aan het lichtrijden bent, maar wel losschiet als je er af valt/blijft hangen?

Zoals ik al zei, ik heb het zelf nog nooit geprobeerd. Ik zou het zelf wel durven omdat ik mijn paard kan vertrouwen. Maar manege paarden zijn soms niet te voorspellen ;)

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:46

Blijkbaar is mijn idee dus dom en 'onveilig'

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:50

Paarden blijven dieren, en ieder paard kan je er afgooien of er vandoor gaan of een onverwachte pas zetten/sprong maken waardoor je er af valt. Of je 'm nou vertrouwd of niet.
Nee ts, dat idee van het touwtje kan je beter uit je hoofd zetten.

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:52

_Ekenna schreef:
Paarden blijven dieren, en ieder paard kan je er afgooien of er vandoor gaan of een onverwachte pas zetten/sprong maken waardoor je er af valt. Of je 'm nou vertrouwd of niet.
Nee ts, dat idee van het touwtje kan je beter uit je hoofd zetten.
ik denk dat ze dat beter zelf kan beslissen

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:52

Houd je je hakken wel naar beneden TS of trek je deze op?

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:53

@LoesDVB heb je zelf dan een tip? Want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:57

Zoals je kan lezen heb ik d'r een vraag gesteld en zodra ze daar antwoord op heeft gegeven kan ik d'r misschien een tip geven. Verder ga ik mee met Rien10, maar dat hoef ik natuurlijk niet te herhalen, want het is niet nodig om meerdere keren dezelfde tip te geven.

Je komt nu geïrriteerd over omdat ik jouw idee onveilig vind, en zo nog iemand met mij. Ik mag de TS daar prima voor waarschuwen. Jij als 15 jarige ziet de gevaren over het algemeen gewoon nog een stuk minder goed in. En aangezien hier een hoop nog jongere meiden op zitten wil ik hun ook waarschuwen voor hoe gevaarlijk jouw idee kan zijn.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 15-05-16 14:00, in het totaal 3 keer bewerkt

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:58

_Ekenna schreef:
Zoals je kan lezen heb ik d'r een vraag gesteld en zodra ze daar antwoord op heeft gegeven kan ik d'r misschien een tip geven. Verder ga ik mee met Rien10, maar dat hoef ik natuurlijk niet te herhalen, want het is niet nodig om meerdere keren dezelfde tip te geven.
nou ik ben benieuwd

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:02

_Ekenna schreef:

Je komt nu geïrriteerd over omdat ik jouw idee onveilig vind, en zo nog iemand met mij. Ik mag de TS daar prima voor waarschuwen. Jij als 15 jarige ziet de gevaren over het algemeen gewoon nog een stuk minder goed in. En aangezien hier een hoop nog jongere meiden op zitten wil ik hun ook waarschuwen voor hoe gevaarlijk jouw idee kan zijn.

Oh dus als je 15 bent wil dat zeggen dat je niet verantwoordelijk kan zijn? Laat me niet lachen... Ik ga hier geen woorden meer vuil aan maken. Ik wens de ts veel succes met het oplossen van het probleem maar ik kies zelf wel wat ik verantwoordelijk vind. Dat hoef jij nief voor mij te doen!

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:05

Blijkbaar word mijn idee niet gewaardeerd. Het spijt me voor het 'verpesten' van jullie tijd. Veel succes in het leven verder. :evaw:

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:09

Ik zeg dat je de gevaren gewoon minder goed in kan zien.
Bepaalde dingen die ik met mijn paard deed op 16 jarige leeftijd vind ik nu, 7 jaar later, hartstikke gevaarlijk terwijl ik toen niet inzag wat er fout kan gaan. Niet zo aangevallen voelen meisje.