Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
knollentuin schreef:Dit probleem hebben zoveel mensen, ga niet doorzitten, blijf lichtrijden en hou je paard actief, dan ga je rustig je binnenbaan wat naar voor, je buitenbeentje naar achter leggen en op je binnenbaan aanleggen naar de galop.
Door te blijven lichtrijden hou jeje zelf verplicht om door te blijven rijden en ademen en dus ontspannen in je overgang
Pollewop113 schreef:En als je nu aan de longeerlijn gaat en je instructie het paard laat aangalopperen? Zo kun jij je focussen op je houding en je ontspanning. Achteroverzitten, benen aanleggen, liedje zingen... Misschien geeft een touwtje om de hals van het paard je ook wat meer zekerheid. En als dat goed en ontspannen gaat, zou ik zelf proberen aan te springen.
Charlie2012 schreef:knollentuin schreef:Het gaat er om dat je echt je binnenheup naar voren brengt, vandaaruit gaat je paard de connectie maken naar aangalloperen
Zie.... Daar denk ik dus niet aan, vraag me niet waarom. Ga ik zeker op letten. Dank je wel!
knollentuin schreef:Dit probleem hebben zoveel mensen, ga niet doorzitten, blijf lichtrijden en hou je paard actief, dan ga je rustig je binnenbeen wat naar voor, je buitenbeen naar achter leggen en op je binnenbeen aandrijven naar de galop.
Door te blijven lichtrijden hou je jezelf verplicht om door te blijven rijden en ademen en dus ontspannen in je overgang