rien10 schreef:Vooruitgang boeken zal je ook niet echt lukken met dit schema. Het is gewoon te weinig, zowel in "uren" als wat je van hem vraagt. Ik zou eens in de week les nemen, dan 5 keer per week zelf rijden en een dag in de week vrij/los/longeren. Als je dit een aantal maanden gedaan hebt merk je vanzelf of er wel vooruitgang of niet in zit.
Mee eens 
Draagt hij overigens bij relaxed bewegen ook weleens zijn hoofd "hoog" (en dan bedoel ik niet standje giraffe) of heeft hij grote voorkeur voor veel hoofd laag in beweging?
Mijn (nouja vorige inmiddels sinds dinsdag) paard was ook een slappe vaatdoek ondanks ze 7 jaar was en 3 jaar al bereden was. Slank en erg onbespierd.
Ik begon met haar met 3/4 dagen rijden 2 dagen longeren lange lijnen/longeerhulp/inspannen (tactiek wisselde nog weleens) en 1 wandeldagje (waarbij we bijv tussen t wandelen door op korte volte stappen om mij heen ook overkruisen enz meenamen links en rechtsom met inbuigen erbij en doorstappen.)
Later zijn we 5 dagen per week gaan rijden 1 dag longeren en 1 dag wandelen en naarmate ze fijner werd met rijden gingen we op zoek naar een trainingsritme gevarieerd 5 dagen rijden met meer rust (2 dagen wandelen, soms longe)
Zware training (veel denkwerk, vragen van spiegen) duurde gemiddeld 20 minuten (zonder in en uitstappen en stukje losdraven/galop). Normale (conditie)training duurde soms wel 60 min (zonder in en uitstappen).
Een paard wordt echt niet beter van weinig doen. Kilometers maken.. is o zo belangrijk.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 31-03-16 17:23, in het totaal 3 keer bewerkt