Aangezien ik een discussie had met iemand wil ik toch weten hoe jullie er over denken.
Even de huidig situatie schetsen: een fries van bijna 5 heeft 1.5 jaar geleden voor het eerst iemand op haar rug gehad. Maar aan gezien ze voor de kar loopt en de gene die hem inreden 0 verstand er van hadden en recreatie wilden gaan rijden terwijl ze amper oke zaten zijn wij nu er bij gekomen, de eigenaar heeft volgensmij gedacht van oke als je 50 bent heb je wel ervaring en als je 20 ofzo bent kan je nooit een jong paardje aan
(eerste paard, geen ervaring met rijden, ment alleen).We hebben ieder week privé les en oefenen daarnaast nog 1 à 2 x.
De fries leert snel en alles gaat lekker alleen het probleem is als volgt:
De instructrice is vaak ziek of de bak is te nat, dus de les gaat met een beetje mazzel 1 x in de 2 weken door.
Dit vinden wij zeer jammer omdat we het juist belangrijk vinden door te gaan en een goede basis te krijgen. De fries is zeer gemotiveerd en leert snel dus het is onzettend leuk verder.
Voor de afwisseling rijden we op andere paarden bij iemand anders 1x in de week groepsles en dan zou ze mee kunnen.
De eigenaar van de fries zit nog al aan te dringen van 'ga nou maar'. (hij ment alleen en heeft geen verstand van rijden maar vind het prachtig dat wij aan de slag zijn met het paardje)
Zelf vind ik het echter geen goed idee omdat ik een goede basis wil hebben met een instructeur en niet met allemaal verschillende manieren/instructeurs de basis bij dat paard leren.
Ook moet ze nog van alles leren zoals galopperen en wijken en de vrouw die kan het fantastisch uitleggen en het is veel prettig.
Als we nu in een groep gaan rijden word dat niet op die manier uitlegd maar gewoon op de manier van het paard moet het gewoon doen en niet hoé.
Lang verhaaltje moeilijk te volgen maar ik hoor heel graag hoe jullie het zouden doen.
Als iets niet duidelijk is vertel ik er graag meer over.
Groetjes