te veel naar voor

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maryline

te veel naar voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 20:18

Hoi
IK heb een probleem, wanneer ik paardrij leun ik meestal te veel naar voor (vooral in de galop).
Heeft er iemand hier tips voor?
Alvast bedankt.
Mvg

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:20

Een instructeur zoeken die je tijdens het les kan corrigeren op je houding en je een betere houding kan leren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:22

Probeer omhoog te kijken. Dan ga je vanzelf wat meer rechtop zitten

Enjoyce94

Re: te veel naar voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:27

Als je er aan herinnerd wordt dat je recht moet gaan zitten, gaat het dan wel goed?
Anders zou je inderdaad aan je instructeur moeten vragen of hij/zij je er aan herinnert, je kunt ook een briefje onder het hoofdstel tussen de oren doen, waar het op staat.

Verder zou naar voor/omhoog kijken kunnen helpen, of leg iets van een papiertje onder je billen en probeer te zorgen dat dit blijft liggen.

Succes!

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:30

Vragen aan je instructeur of die je wil verbeteren zodra die het ziet (logisch maar uiteraard niet altijd mogelijk..)
Omhoog kijken is ook een goede, probeer misschien voor te stellen dat je een boek op je hoofd hebt liggen? Of als jij het idee hebt dat je recht zit en dan naar voren zit, probeer voor jouw gevoel naar achter te hangen. Dan zit je misschien recht. Maar het is allemaal een kwestie van blijven oefenen en op blijven letten ;)

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:07

Als je het bij jezelf merkt gewoon iets meer naar achter gaan zitten. Goed op je zit been knobbels gaan zitten. Instructrice kan dat het beste zien. :)

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:46

Inderdaad vragen of je instructeur/instructrice je wilt helpen en erop wijzen dat je recht moet gaan zitten. Zelf had/heb ik soms dat probleem ook, bij mij helpt het ook erg om zonder beugels of zonder zadel te rijden zodat je je evenwicht moet zoeken. Als je dan te ver naar voren zit, zit je meestal niet fijn of uit balans. Misschien word het dan beter en kan dat helpen. Maar komt helemaal goed hoor gewoon blijven oefenen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:12

misschien is je paard iets overbouwd waardoor je makkelijker voorover gaat!!

A_Einstein4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:29

Denk aan het aanspannen van je rugspieren, in plaats van je buikspieren! werkt bij mij altijd super! Er bewust mee bezig zijn dus. En je schouders terug, scheelt vaak al heel veel.