Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
lovexhorsess schreef:CestLaVie_97 schreef:Weer onderaan beginnen en dan op jouw tempo opbouwen, dit is ook niet zo eerlijk tegenover je paard. En goede les nemen bij iemand die jij zelf ook vertrouwd
Mag ik vragen wat er niet eerlijk is tegenover mijn paard?
CinnamonHM schreef:Ik had precies het zelfde, veel eraf gevallen en zenuwachtig worden bij zelfs een balkje , niet eens een sprong van 40 cm.
Wat mijn probleem was ( en ik gok, weet ik natuurlijk niet zeker ) de jouwe ook, is dat ik de afstanden niet zag, ik ging twijfelen, en daar stopte die weer ( natuurlijk niet voor het balkje ) wat ik heel veel ben gaan oefenen is natuurlijk, mijn afstanden. Als jij vanaf de hoek waar je vandaan komt gelijk weet of je goed uitkomt op de sprong, hoef je niet te twijfelen, zeker als je paard fanatiek is, zal hij niet zo gauw stoppen met goeie afstanden. Dus mijn tip is afstanden leren.. Natuurlijk is dit mijn ervaring en kan dit bij jou niet het geval zijn.
lovexhorsess schreef:CinnamonHM schreef:Ik had precies het zelfde, veel eraf gevallen en zenuwachtig worden bij zelfs een balkje , niet eens een sprong van 40 cm.
Wat mijn probleem was ( en ik gok, weet ik natuurlijk niet zeker ) de jouwe ook, is dat ik de afstanden niet zag, ik ging twijfelen, en daar stopte die weer ( natuurlijk niet voor het balkje ) wat ik heel veel ben gaan oefenen is natuurlijk, mijn afstanden. Als jij vanaf de hoek waar je vandaan komt gelijk weet of je goed uitkomt op de sprong, hoef je niet te twijfelen, zeker als je paard fanatiek is, zal hij niet zo gauw stoppen met goeie afstanden. Dus mijn tip is afstanden leren.. Natuurlijk is dit mijn ervaring en kan dit bij jou niet het geval zijn.
Ja ik denk dat mijn probleem hier ook zit! Want ik word heel zenuwachtig voor de sprong en dan hoop ik maar dat mn paard uitkomt. ik ga hier zeker aan werken, bedankt!