ik heb n vraag/probleem... wanneer ik wil aan springen in de gallop klapt ze dicht.. dit doet ze soms ook bij de draf.. zijn al enkele komen kijken maar die zeggen telkens weer dat er geen beginnen aan is..
kwa grondwerk doet ze het super dit doen we dus ook elke dag!
Van wie heb je les? Ik kan me niet voorstellen dat er echt geen oplossing is.
Wat doe je zelf om aan te galopperen? Wat zijn je hulpen? Wat doe je met je handen? Je zit?
Wat cissy al zegt, wat gebeurd er als een ander longeert en jij gaat mee liften? Dus de longeerder de hulpen laten geven.
Er is een reden voor de rem. Zadel toch niet goed. dat je teveel klemt met je benen en hij daardoor in de war raakt. Je teveel hand erbij hebt, je teveel naar binnen hangt.
Plaats anders eens een filmpje
Mando
Geplaatst: 14-01-16 07:21
Hebben wij idd ook gehad. Zadelmaker Osteo Chiropractor Tandarts Alles erbij gehad zat idd vast.
Als je alles uitgesloten heb dan rijden niet met het idee dat hij staakt en op de rem gaat want dat zal nu het probleem zijn Je weet dat hij staakt dus je bereid je vast voor. Je gaat al in de rem houding zitten. .. door dit niet maar ga er gewoon vanuit dat hij het doet dus op je kont zitten. Vraag hulp hierbij als je het zelf niet kan oplossen
Als alle medische problemen zijn uitgesloten: Heel hard draven, been er con-ti-nu aan houden. Zo hard draven dat het paard uiteindelijk zelf in galop valt. Het kan zijn dat ze je hulp bijvoorbeeld niet begrijpt. Ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje Heb je nu wel les? Deurne is helaas net wat ver, anders had ik je graag geholpen!
Plaats eens een filmpje. Op basis van alleen jouw korte stukje tekst is het praktisch onmogelijk om een goed advies te geven. Zeker als je zegt dat er al verschillende mensen naar gekeken hebben. Ik hoop dus ook dat je niet allemaal gaat uitproberen wat mensen hier allemaal lukraak roepen op basis van die summiere info. Kans dat je daarmee het probleem verergert in plaats van dat het verbetert.
Het lijkt net alsof er indd iets vast zit en er een scheefheid in het lijf zit. Waardoor het aanspringen voor het paard moeilijk word, sommige gaan op de rem, soms bokken en soms rennen ze aan. Het valt zeker wel op te lossen
Heeft je paard genoeg kracht om met jou aan te galopperen? Hoe geef je zelf de hulp? Sommige paarden kunnen heel extreem reageren als je je been te ver naar achteren legt namelijk.
Gerritt
Geplaatst: 14-01-16 11:46
Hoe zit je zelf als je gaat aanspringen ?
Roodvos
Geplaatst: 14-01-16 12:00
Hoe oud is het paard? Wat is het opleidingsniveau en wat is jouw niveau en ervaring? Hoe lang heb je het paard? Doet het paard dit altijd of ging het aanspringen eerder wel goed? Verschillen tussen links en rechts?
Als medisch compleet is uitgesloten, anders paard even een maandje bij een professional zetten om de galop “erop” te zetten? Zoek iemand die goed bekend staat als het gaat om het (door)rijden en corrigeren van jonge en/of lastige paarden. Kan wonderen doen. Paard daar paar keer rijden onder begeleiding en pas mee naar huis nemen als het daar goed lukt.
zie dat het ook om een jong paard gaat? (neem aan dat het om het paard gaat op je profiel?) vind alleen erg vreemd dat mensen zeggen dat er niks meer aan te doen valt.... vraag me dan wel af wie dat dan gezegd hebben? mensen die les geven?
ze doet dit ook aan de long. ik heb les 2x per week ze is meestal tussen door naar een profesinal maar ook daar doet ze dit.. daar hebben ze veel aan geprobeert ze zijn nu zo ver dan maar met de zweep n mep geven.. maar zo nu en dan geeft ze vliegles weg aan hun
mijn hulpen zijn vooral stem gericht en been beetje naar achterplaatsen
Dat klinkt wel apart, naar aanleiding van jou verhaal lijkt het mij meer een rijtechnische fout die door is gegroeit naar een gewoonte. Is moeilijk te zeggen als je er indd geen beeld bij heb...
Zou 't met de verzameling te maken kunnen hebben die je van een paard vraagt als je aangalloppeert? Als ik de galophulp geef rijd ik m'n paard nog iets extra bij elkaar voordat ik aanspring, tempo gaat niet heel erg omlaag maar misschien een beetje. Is je paard qua dressuur hoog opgeleid ?