Mijn lieftallig leas paardje is bij de een in het bos erg lief en bij de andere erg druk...ik ben dus die andere XD Dus misschien is er iemand die raad weet...
Ik ben erg angstig om met mijn leas paardje het bos in 't gaan. Vanwege de eerste keer dat ik met hem het bos in ging, en over iemand ben heen gereden (want niet zijn schuld is!! want hij werd opgefokt door de andere paarden) maar alsnog ben ik erg door geschrokken, en vindt ik het nog steeds niet chill om met hem het bos in 't gaan.
Paar maanden geleden heb ik het maar nog een keer gebropeerd met mijn vriendinnen. Maar door alle stress die ik had ging het tijdens het inrijden in de bak al mis. Heb paar gekke sprongen gemaakt, en toen toch het bos in geweest...Eenmal in het bos ging het aardig goed (afgezien mijn eigen angst en zijn spanning
) Maar tijdens het aandrafen "ontplofte" hij weer....gelukkig wou een andere vriendin terug en zijn wij samen terug gereden en heb ik in de bak nog ff lol gehad...maar sinds dien wil ik al helemaal niet meer van het terein af...terwijl ik echt dol ben op een ontspannen rit door het bos....maar door mijn eigen angst wil het gewoon niet...Mijn vraag is dus is er iemand die mij tips kan geven om van mijn angst af 't komen, of om zijn gespring 't laten stoppen?
Vriendelijke groet Iris!!
Angst kan veel kapot maken. Ik kan er van mee spreken, heb er ook vaak last van. Wat ik doe is denken aan de leuke momenten die we samen kunnen beleven en proberen van niet stil te staan bij de horrorscenario's. Probeer positief op te stappen met een positief denkbeeld. Wat mij vroeger ook heel hard hielp was luid zingen! Ontspande ik van en mijn paard ook!