Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
aeolusnr1 schreef:De meesten zullen weer zeggen hier "daar heb je die weer met zijn rare opmerkingen" , toch is het echt wel zo dat de fout niet bij het paard zit, je moet de fout bij jezelf zoeken.
Nu is het wel zo dat dit paard ondertussen al heeft geleerd dat dit nu op deze manier kan.
Het gebruik van de slofteugel is ook hier weer totaal verkeerd geweest, deels door de onkunde van de betreffende ruiter, deels ook door de instructie die dit tot hier toe dus eigenlijk altijd heeft toegelaten, en dat is spijtig, echt spijtig vind ik dit.
Jij moet betere afspraken maken met dit paard, paard moet jou als leider zien en echt weten dat wanneer je iets vraagt of zegt, je dit ook echt meent, en dat je er ook voor gaat.
Nu op dit moment is daar bij dit paard grote twijfel over, en daar zit nu juist het probleem.
Als je er in lukt dit te veranderen dan is ook meteen het probleem weg.
Zoek dus naar een heel andere manier van instructie, je paard leren inschatten , lezen, leiderschap en wederzijds vertrouwen, .......
Verander jezelf en je hebt een heel ander paard.
xxlouise__ schreef:Het uit balans zijn zou wel eens heel goed kunnen. Hij vind het heel lastig om zijn achterbeen goed onder de massa te brengen in een bocht. Hij doet het wel braaf als de slof eraan zit. Aan de longe is er niks aan de hand hij heeft ook dan moeite met de achterhand onder de massa te brengen. Ik longeer hem eigenlijk altijd met dubbele lijnen en wissel vaak af met balkjes om de achterhand sterker te krijgen. Ik heb binnenkort les in het longeren zodat er nog iemand naar kijkt voor het geval ik van alles fout doe. Hij doet ook braaf schouder binnenwaarts aan de dubbele longe.
Even voor de duidelijkheid is ben met slof gaan rijden omdat meneer soms zich nogal kan gedragen als een bulldozer en dan ben ik gewoonweg niet sterk genoeg om hem terug te rijden. Hij heeft nooit strak gehangen ofiets dat is mij op school er wel ingestampt dat je dan alleen problemen creëert.
Zou jullie advies dan zijn door gaan met de dubbele longe of een passoa? En natuurlijk mijn eigen benen trainen zodat ik meer steun kan geven met mijn binnen een.